پس‌از چند ساعت از برگزاری رویداد معرفی آیفون 16، نتایج بنچمارک تراشه A18 منتشر شد که نشان می‌دهد ضعیف‌تر از A16 Bionic است.

کمتر از 24 ساعت از معرفی سری جدید آیفون 16 توسط اپل می‌گذرد و اولین نتایج بنچمارک تک هسته‌ای و چند هسته‌ای برای یکی از مدل‌های جدید منتشر شده است. متأسفانه، نتایج اولیه نشان‌دهنده عملکردی پایین‌تر از حد انتظار برای تراشه‌های A18 و A18 Pro هستند، اما هنوز برای نتیجه‌گیری قطعی زود است.

یکی از جدیدترین فهرست‌های بنچمارک در Geekbench 6 که توسط James Atkinson در شبکه اجتماعی X مشاهده شد، نشان می‌دهد که شماره نامگذاری آیفون 16 با امتیاز تک هسته‌ای 3114 و چند هسته‌ای 6666 نشان می‌دهد که پردازنده A18 با کمی مشکل مواجه است. به‌عبارتی‌ ساده‌تر، باید اشاره کنیم اعدادوارقام کمی کمتر ازآن چیزی است آیفون 15 پرو مکس با A17 Pro به دست آورد.

نتایج بنچمارک A18

درحالی‌که تاییدی برای بنچمارک‌های تراشه A18 و A18 Pro وجود ندارد؛ کلاک‌اسپید 4.04 گیگاهرتزی نشان می‌دهد که یکی ازاین دو پردازنده قدرت‌مند در بنچمارک‌ها تست شدند. حتی پردازنده M4 با لیتوگرافی 3 نانومتری نسل دوم TSMC، از چنین فرکانسی برخوردار است! درخصوص امتیاز پایین چند هسته‌ای، احتمالا Geekbench 6 هنوز به‌روز نشده تا نتیجه‌ بی‌طرفی از آیفون 16 ارائه دهد. اگر به یاد داشته باشید، زمانی که M4 معرفی شد، تقریبا بلافاصله نتایج Geekbench 6 منتشر شد، اما پردازنده کلاک‌اسپید پایین‌تری نسبت به M3 داشت.

درحال‌حاضر، آیفون 16 همین مشکلات را نشان می‌دهد؛ به‌این‌معنی که ما باید مدتی منتظر بمانیم تا نتایج به‌روز شده ارائه شود، که بدون شک تصویر واضح‌تری در پایان چند هسته‌ای به ما می‌دهد. اپل اعلام کرد که A18 موجود در مدل‌های استاندارد دارای CPU تا 30 درصد سریع‌تر از A16 Bionic هستند که در آیفون 15 و آیفون 15 پلاس اجرا می‌شود، بنابراین امسال باید منتظر نتایج بنچمارک جذاب‌تری باشیم.