به گفته NateTheHate2، افشاگر معروف، بازی Indiana Jones and The Great Circle که از عناوین موردانتظار امسال است، در انحصار زمانی کنسول‌های مایکروسافت است.

بازی Indiana Jones and The Great Circle قرار است در ماه دسامبر سال 2024 بر روی کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس و رایانه‌های شخصی منتشر شود. در مراسم گیمزکام، وجود نسخه پلی‌استیشن 5 آن به صورت رسمی تایید شد اما به نظر می‌رسد عرضه آن همزمان با نسخه ایکس باکس نخواهد بود. به احتمال زیاد، ورژن مربوط به کنسول سونی، با 6 ماه تاخیر و در نیمه اول سال 2025 به بازار عرضه می‌شود.

پس از تصاحب بتسدا با هزینه هنگفت 7.5 میلیارد دلار در سال 2021 و به دست بخش گیمینگ مایکروسافت، استودیو MachineGames که وابسته به بتسدا بود نیز خریداری شد. این دلیل خوبی برای انحصاری بودن عنوان Indiana Jones and The Great Circle و سایر ساخته‌های آینده این شرکت است. همانطور که می‌بینید، بازی در روز اول بر روی کنسول‌های مایکروسافت در دسترس بوده و بدو انتشار نیز می‌توانید آن را از طریق سرویس ایکس باکس گیم پس تهیه کنید.

همانطور که می‌دانید، استودیو MachineGames سابقه توسعه و خلق عناوینی چون سری Wolfenstein و سری Quake را در دست داشته و به عنوان یکی از استودیوهای برجسته دنیای گیمینگ شناخته می‌شود. جدیدترین ساخته آنان یعنی Indiana Jones and The Great Circle قرار است توسط Bethesda Softworks منتشر شود. به گفته تیم سازنده، داستان این بازی مابین دو فیلم Raiders of the Lost Ark و Indiana Jones and The Last Crusade روایت خواهد شد و ما را با ماجراجویی‌های ایندیانا جونز دوست‌داشتنی مواجه می‌کند.

این صدا بیشتر و بیشتر شبیه ایندیانا جونز است و The Great Circle قبل از آمدن به پلی استیشن یک انحصاری زمان بندی شده ایکس باکس خواهد بود

عمده بخش‌های بازی Indiana Jones and The Great Circle با دوربین اول شخص بوده اما بخش‌هایی از آن جهت راحتی کاربر و گشت و گذار در محیط، به دوربین سوم شخص تغییر می‌یابد. بیشتر بخش‌های این بازی را باید به کمک مخفی‌کاری جلو ببرید و از شلاق معروف ایندیانا برای مقابله با دشمنان یا حل پازل‌های مختلف استفاده کنید که سد راهتان شده است.

در سال 2021، استودیو MachineGames و شرکت Bethesda Softworks تایید کردند که برای ساخت این بازی، همکاری نزدیکی با Lucasfilm Games داشته‌اند تا محصول نهایی مناسب و ارزشمند از آب دربیاید. جرک گوستافسون، کارگردان بازی، از گوردی هاب برای ساخت موسیقی آن کمک گرفته تا حس و حال فیلم‌های کلاسیک این سری را به مخاطبین و علاقمندان این مجموعه ارزشمند تقدیم کند.

در طی مراسم افتتاحیه گیمزکام 2024، مشخص شد که بازی Indiana Jones and The Great Circle قرار است در تاریخ 8 دسامبر 2024 (یکشنبه 18 آذر) برای پلتفرم‌های ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس و رایانه‌های شخصی منتشر شود. نسخه پلی‌استیشن 5 آن نیز در سال 2025 به بازار خواهد آمد. بدین ترتیب، این بازی تبدیل به یکی از موردانتظارترین آثار ساخته شده توسط بتسدا و مایکروسافت شده است.

به نظر می‌رسد مایکروسافت به صورت دقیق فواید و مضرات عرضه این بازی بر روی پلی‌استیشن 5 را بررسی کرده و در نهایت تصمیم برای منتشر کردن آن بر روی کنسول سونی گرفته است. جالب است بدانید که چندی پیش، فیل اسپنسر رئیس ایکس باکس، در طی رویداد Xbox Business Update عنوان کرد که چهار عنوان از انحصاری‌های شگفت‌انگیز ایکس باکس بر روی سایر پلتفرم‌ها عرضه می‌شوند. البته وی به طور دقیق مشخص نکرد که منظورش کدام بازی‌هاست اما به نظر می‌رسد یکی از آنان، Indiana Jones and The Great Circle بوده است.