سامسونگ در جدیدترین گوشی تاشوی خود، گلکسی زد فلیپ 6، از یک سیستم خنک‌کننده‌ به‌روزرسانی‌شده رونمایی کرده است.

گلکسی زد فلیپ 6 در زمینه عملکرد و مدیریت گرما نسبت به مدل‌های قبلی خود پیشرفت‌های قابل‌توجهی را ارائه می‌دهد. ازنظر عملکرد، این اولین مدل از سری زد فلیپ است که با 12 گیگابایت رم همراه با تراشه‌ قدرتمند اسنپدراگون 8 نسل 3 عرضه می‌شود. علاوه‌براین، برای خنک نگه‌داشتن دستگاه در هنگام اجرای پردازش‌های سنگین، گلکسی زد فلیپ 6 اولین مدل از این سری است که از سیستم خنک‌کننده‌ مبتنی بر محفظه بخار بهره می‌برد. این فناوری پیشرفته به دفع موثر گرما کمک می‌کند و باعث می‌شود تا گوشی در شرایط پرفشار، عملکردی پایدار و خنک داشته باشد.

طراحی جمع و جور و باریک گوشی‌های هوشمند گلکسی زد فلیپ، سامسونگ را در طول سال‌های گذشته مجبور به برخی فداکاری‌ها کرده است، از جمله ظرفیت باتری و تعداد کل دوربین‌ها. همچنین، این شرکت مجبور به محدود کردن توانایی خنک‌کننده‌ دستگاه شده بود. اما امسال این رویه تغییر کرده است.

سیستم خنک‌کننده گلکسی زد فلیپ 6

گلکسی زد فلیپ 6 از یک محفظه بخار بسیار بزرگ بهره می‌برد. سامسونگ ادعا می‌کند که این محفظه بخار، 150 درصد بزرگ‌تر از محفظه موجود در گلکسی اس 23 اولترا است. این به این معناست که حتی از محفظه بخار گلکسی اس 24 اولترا نیز (که دو برابر اندازه‌ محفظه اس 23 اولترا است) بزرگ‌تر است. صرف نظر از هرگونه مقایسه، ارتقاء قابل‌توجهی در مدیریت حرارتی گلکسی زد فلیپ 6 به چشم می‌خورد.

این ارتقاء چشمگیر در سیستم خنک‌کننده، اقدامی ضروری به‌نظرمی‌رسد. پردازنده‌ اسنپدراگون 8 نسل 3 با وجود عملکرد فوق‌العاده‌ CPU و GPU، گرمای زیادی تولید می‌کند که می‌تواند در هنگام اجرای طولانی‌مدت و پردازش‌های سنگین، به کاهش سرعت اجباری پردازنده (throttling) منجرشود. به‌همین‌دلیل است که سامسونگ در سری گلکسی اس 24 نسبت به نسل قبلی، ابعاد محفظه بخار را افزایش داد و به همین ترتیب، به کارگیری این فناوری در گلکسی زد فلیپ 6 نیز اهمیت پیدا می‌کند.

بهره‌گیری از سیستم خنک‌کننده محفظه بخار و ارتقاء ظرفیت رم در گلکسی زد فلیپ ۶، طیف وسیعی از فعالیت‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهند، از اجرای همزمان چندین برنامه گرفته تا اجرای طولانی‌مدت بازی‌های سنگین. مدیریت حرارتی ارتقا یافته، از افت سرعت و کندی عملکرد گوشی در طول کاربری‌های سنگین جلوگیری می‌کند. همچنین، خنک‌سازی کارآمدتر به طور مستقیم بر مصرف انرژی دستگاه تاثیر گذاشته و موجب افزایش طول عمر باتری گلکسی زد فلیپ ۶ می‌شود.