طبق‌گزارش‌های اخیر، گوشی تاشو جدید شیائومی با نام میکس فلیپ قبل از معرفی رسمی مشخصاتش فاش شد.

شیائومی اخیراً تایید کرد که گوشی‌های تاشوی جدید این شرکت، یعنی میکس فلیپ و میکس فولد 4، درتیرماه 1403 در چین عرضه خواهند شد. میکس فلیپ اولین گوشی تاشوی شیائومی با طراحی صدفی (flip-style) خواهد بود. انتظار می‌رود هر دو دستگاه از قدرتمندترین تراشه حال‌حاضر یعنی اسنپدراگون 8 نسل 3 بهره ببرند. همچنین، افشاگری جدیدی در وبسایت چینی Weibo جزئیات باتری و قابلیت‌های شارژ این گوشی‌ها را فاش کرده است.

براساس اطلاعاتی که از وبسایت صدور گواهینامه 3C چین به‌دست‌آمد، گوشی شیائومی میکس فلیپ با شماره مدل 2405CPX3DC احتمالا با شارژر سریع 67 وات عرضه خواهد شد. حالا جدیدترین افشاگری که تصویری از آن نیز منتشر شده، نشان می‌دهد که این گوشی از یک باتری 4700 میلی‌آمپرساعتی و قابلیت پشتیبانی از شارژ سریع 67 وات بهره خواهد برد.

درحال‌حاضر، تنها گوشی تاشو صدفی (flip-style) که از باتری بزرگتری نسبت به میکس فلیپ برخوردار است، مدل Honor Magic V Flip است. این‌گوشی از یک باتری 4800 میلی‌آمپرساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع 66 وات استفاده می‌کند. بااین‌حال، میکس فلیپ از نظر پردازنده برتری دارد و از جدیدترین تراشه پرچمدار یعنی اسنپدراگون 8 نسل 3 قدرت می‌گیرد، در حالی که Magic V Flip از اسنپدراگون 8+ نسل 1 استفاده می‌کند.

Xiaomi Mix Flip battery size

براساس گزارش‌های اخیر، شیائومی میکس فلیپ در چندین مدل با رم و حافظه داخلی مختلف عرضه خواهد شد. این مدل‌ها شامل ۱۲ گیگابایت رم با ۲۵۶ گیگابایت حافظه، ۱۲ گیگابایت رم با ۵۱۲ گیگابایت حافظه، ۱۶ گیگابایت رم با ۵۱۲ گیگابایت حافظه و نهایتا ۱۶ گیگابایت رم با ۱ ترابایت حافظه داخلی می‌شوند.

در بخش دوربین، به‌نظرمی‌رسد شیائومی بر روی کیفیت بالای عکاسی با میکس فلیپ تمرکز کرده است. انتظار می‌رود شاهد استفاده از یک سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال (OIS) باشیم که امکان ثبت تصاویر باکیفیت در محیط‌های کم‌نور را فراهم می‌آورد. همچنین، یک لنز تله‌فوتو ۶۰ مگاپیکسلی OmniVision OV60A با قابلیت زوم اپتیکال دو برابر نیز کاربران را در ثبت جزئیات سوژه‌های دور یاری خواهد کرد.

افشای تصویری از شماتیک شیائومی میکس فلیپ در ماه گذشته، ابعاد قابل‌توجه نمایشگر 4 اینچی روی پنل بیرونی آن را تایید کرد. نکته‌ قابل‌توجه دیگر، تجهیز میکس فلیپ به یک اسپیکر مکالمه (earpiece) اختصاصی در بخش بیرونی است. این ویژگی در بین گوشی‌های تاشوی صدفی (clamshell) بی‌نظیر بوده و مکالمه را برای کاربران آسان‌تر می‌کند. حسگر اثر انگشت این گوشی نیز برای راحتی و امنیت بیشتر در کناره‌ دستگاه تعبیه شده است.