بازی The First Descendant عنوان لایو سرویسی است که توسط استودیو کره‌ای Nexon در تاریخ 2 جولای سال 2024 برای پلی‌استیشن 4 و پلی‌استیشن 5 عرضه شد. به‌نظر می‌رسد آیکون‌های بازی The First Descendant به طرز واضحی از عنوان لایو سرویس محبوب دیگری کپی شده باشند!

این عنوان پس از انتشار، محبوبیت نسبتاً خوبی دریافت کرد و بازیکنان زیادی در سرتاسر جهان در حال تجربه آن هستند. نمی‌توان گفت محبوبیتش در حد و اندازه‌های بازی Palworld بوده اما قطعاً به اندازه Suicide Squad نیز شکست نخورده است. گزارشی از نشریه فوربز که در روز یکشنبه منتشر شد، ادعا دارد که بازی The First Descendant اقدام به کپی از روی عنوان محبوب Destiny 2 کرده است.

به نظر می‌رسد آیکون‌های بازی The First Descendant تقریباً کپی بی‌نقص از Destiny 2 هستند. بسیاری از آنان تغییراتی کوچک به خود دیده اما برخی از این آیکون‌ها، دقیقاً مشابه هستند و به‌نظر می‌رسد بدون هیچ دستکاری، کاملاً کپی شده‌اند. علاوه بر آن، ادعا می‌شود طراحی سلاح‌ها و برخی چیزهای کوچک دیگر نیز در این عنوان، مشابه با Destiny 2 باشد. در زیر می‌توانید تصویری از این شباهت عجیب و غیرقابل انکار را تماشا کنید:

تا به‌این‌لحظه، شرکت Nexon و Bungie هیچ بیانیه‌ای در مورد اتهامات وارد شده به‌طور رسمی منتشر نکرده‌اند اما با گذر زمان، بازیکنان آیکون‌های بیشتر و بیشتری پیدا می‌کنند که دارای این شباهت غیرقابل انکار هستند. علاوه بر آن، نشریه فوربز نیز به تازگی آپدیت شده و دو آیکون کاملاً یکسان دیگر نیز به آن افزوده شده است.

آیگون‌های بازی First Descendant کپی‌برداری از Destiny

بررسی این ادعاهای مبنی بر کپی، برعهده شرکت Bungie، خالق Destiny 2 است و باید ببینیم که این استودیو، چه واکنشی در مقابل این کپی‌های واضح خواهد داشت. عنوان The First Descendant از همان ابتدا شباهت غیر‌قابل‌انکاری از لحاظ حال و هوا، ظاهر و ویژگی‌های کلی به Destiny 2 داشت و گیم‌پلی آن نیز حس و حال بازی Warframe را به بازیکنان منتقل می‌کند.

ممکن است Bungie این مسئله را پیگیری نکند و در نهایت، این کپی به‌عنوان خطایی از سوی Nexon فراموش شود. با‌این‌حال، اگر خالق Destiny 2 اقدام به پیگیری کند، ممکن است شرکت Nexon برای سومین بار متهم به کپی و استفاده از روش‌های نادرست برای خلق بازی‌هایش شود. تا‌به‌حال، این استودیو دو بار به دروغ گفتن به بازیکنانش در مورد امکان دست‌یابی به برخی آیتم‌های ارزشمند درون بازی متهم شده است. ظاهراً دستیابی به این آیتم‌ها در دراپ‌باکس‌ها به قدری شانس کمی داشت که می‌توان گفت نسبتاً غیرممکن بوده است. این دراپ‌باکس‌ها را هزاران بازیکن با هزینه‌ای خریداری کرده اما در نهایت، هیچ شانس خاصی برای دستیابی به آیتم موردنظر خود نداشتند!

دروغ گفتن به بازیکنان را استودیو Nexon در دو بازی دیگر خود، یعنی MapleStory و Sudden Attack انجام داده و به‌همین‌دلیل، دور از انتظار نیست که در The First Descendant نیز اقدام به کپی آیکون‌های مختلف از روی بازی دیگر کرده باشد. با این حال، این موضوع در حال حاضر فقط تهمتی ساده است و زمانی جدی می‌شود که استودیوی Bungie اقدام به پیگیری و شکایت از این استودیو کند.