طراحی جدید اپلیکیشن Photos در iOS 18 با واکنش‌های متفاوتی از سوی کاربران روبرو شده است.

در به‌روزرسانی جدید iOS 18، اپل شاهد تغییرات بزرگی بوده است که مهم‌ترین آن‌ها، طراحی جدید اپلیکیشن Photos در iOS 18 است. این طراحی که‌تا به‌امروز با واکنش‌های متفاوتی از سوی کاربران مواجه شده، موضوع بحثی داغ در مصاحبه‌ اخیر مدیران ارشد اپل با روزنامه‌ The National قرار گرفته است. بیلی سورنتینو، مدیر ارشد بخش طراحی رابط کاربری اپل، انگیزه‌های این بازطراحی اساسی را تشریح کرد.

بیلی سورنتینو در ادامه‌ صحبت‌هایش توضیح داد: «با افزایش تعداد قابلیت‌ها، کاربران و کتابخانه‌های عکس، اپلیکیشن Photos هم به مرور پیچیده‌تر می‌شد. به‌همین‌دلیل، به‌جای‌ اینکه کاربران مجبور باشند برای پیدا کردن عکس‌های موردنظرشان کل برنامه را زیر و رو کنند، ما یک نمای ساده و یکپارچه از عکس‌ها را بر اساس هوش مصنوعی عمیق طراحی کرده‌ایم. هدف نهایی ما این بود که استفاده از این برنامه را برای کاربران تا حد ممکن روان و بدون دردسر کنیم.» همچنین، طراحی جدید اپلیکیشن Photos بر شخصی‌سازی تمرکز ویژه‌ای دارد و به کاربران کنترل بیشتری بر چیدمان رابط کاربری می‌دهد.

اپلیکیشن Photos در iOS 18

اپل در تلاش است تا اپلیکیشن Photos را به ابزاری “شخصی‌تر” برای کاربران تبدیل کند. دلا هاف، مدیر بخش بازاریابی محصول دوربین و تصاویر اپل، دراین‌ مصاحبه توضیح داد: «ترکیب هوش مصنوعی با قابلیت‌های شخصی‌سازی، به معنی تجربه‌ای منحصربه‌فردتر برای کاربران است. هر فردی روال کاری خاص خود را دارد و به‌همین‌دلیل، شخصی‌سازی خودکار در اینجا نقشی اساسی ایفا می‌کند.»

همانطورکه در کنفرانس WWDC 2024 در ماه گذشته اعلام شد، بازطراحی اپلیکیشن Photos بزرگترین تغییر این نرم‌افزار تا به امروز به‌شمار می‌رود. طراحی جدید حول یک نمای واحد از عکس‌ها سازماندهی شده و دسترسی آسان به مجموعه‌ها، موارد دلخواه، افراد، مکان‌ها و سایر اطلاعات مرتبط را برای کاربران فراهم می‌آورد.

نسخه iOS 18 در حال حاضر در مرحله‌ آزمایش بتای توسعه‌دهندگان قرار دارد و به‌احتمال‌زیاد تا زمان انتشار عمومی این به‌روزرسانی در شهریورماه 1403، شاهد تغییراتی در آن خواهیم بود. بازطراحی اپلیکیشن Photos تاکنون واکنش‌های متنوعی را از سوی کاربران اپل به همراه داشته است، اما فرصت کافی برای اعمال اصلاحات بر اساس بازخورد دریافتی وجود دارد.