به نظر می‌‎رسد که شرکت اپل قصد ندارد دست از سورپرایز کردن طرفداران خود بردارد. سازمان ثبت اختراعات آمریکا، خبر از ثبت اختراع جدید اپل داد که دستگاهی مرتبط با واقعیت افزوده بوده و قرار است در هدست ویژن پرو مورد استفاده قرار بگیرد.

دستگاه جدید اپل قرار است در حد و اندازه یک سکه باشد تا همه توانایی استفاده از آن را داشته باشند. احتمال می‌‎رود نمایشگری لمسی نیز داشته باشد تا با آن تعامل کرده و اطلاعات مختلف را بخوانید. از طرف دیگر، دستگاه میکروفون نیز جهت برقراری ارتباط صوتی و اسپیکر برای پخش صداهای مختلف خواهد داشت. جزئیات ثبت اختراع جدید اپل نشان می‌دهد که در این دستگاه، ممکن است شاهد ویژگی‌های مکان یابی و بازخوردهای لمسی به شکل ویبره نیز باشیم.

apple company

امکاناتی که اختراع جدید اپل ارائه می‌‎دهد، بسیار خلاقانه به نظر می‌رسند؛ تصور کنید که از آن به عنوان یک دستیار صوتی استفاده می‌کنید و از طریق دستوراتی، سایر دستگاه‌های هوشمند خانه‌تان را مدیریت می‌کنید یا از آن برای استفاده از برنامه‌های مختلف کمک می‌جویید. علاوه بر آن، ممکن است حتی تبدیل به کنترلی برای اسپیکرها، لامپ‌های منزل و تجهیزات آشپزخانه بشود که به راحتی و با چند دکمه از آن نهایت استفاده را می‌‎برید. علاوه بر آن، در واقعیت افزوده یا واقعیت مجازی نیز می‌‎توان استفاده‌هایی خلاقانه از این دستگاه داشت. در نهایت ذکر شده که می‌توان آن را با وسیله‌هایی چون هدفون، اسپیکر، تلفن‌های همراه، لپ‎تاپ‌ها و… نیز متصل کرده و با این ابزارها تعامل کرد.

جزئیات بسیار دقیقی از کارایی کامل این دستگاه در دسترس نیست اما از نکات ریزی که اعلام شده می‌توان حدس زد با محصولی خلاقانه طرف هستیم که ‎می‌تواند انقلابی در شیوه تعامل ما با تکنولوژی‌های مختلف ایجاد کند.

اخبار مرتبط: