گمانه‌ها حاکی از آن است که قیمت آیفون SE 4 کمتر از 500 دلار خواهد بود و به‌زودی این گوشی اقتصادی اپل روانه بازار می‌شود.

از زمان آخرین عرضه گوشی اقتصادی SE کمپانی اپل به بازار، بیشتر از دو سال می‌گذرد و اکنون این شرکت قصد دارد مدل جدیدتر این گوشی را با تغییراتی عرضه کند. آیفون SE یک میان‌رده محبوب است که آخرین ورژن آن با نام SE 3 طی سال 2022 عرضه شد و اکنون قرار است SE 4 بهار سال آینده میلادی به دست کاربران برسد. پیش‌بینی شده طراحی این گوشی به آیفون 14 نزدیک است و احتمالا دارای مشخصاتی مثل صفحه نمایشگر 6.1 اینچی OLED و درگاه USB-C و همچنین Face ID است.

آیفون SE 4

گفتنی است که اولین سری از میان‌رده‌های SE طی سال 2016 معرفی و عرضه شد که طراحی آن شبیه آیفون‌های قدیمی بود و یک گوشی مقرون به‌صرفه و افتصادی محسوب می‌شد. از آن زمان تا به‌حال کمپانی اپل سه نسل از مدل‌های مختلف این گوشی را تولید کرده است. هرچند که مدتی تصور می‌شد قرار است خط تولید این گوشی متوقف شود، با این وجود بعد از تجربه‌های تلخ اپل طی سال گذشته در زمینه فروش محصولاتش در بازار و عقب افتادن این شرکت نسبت به رقیب دیرینه‌اش سامسونگ حالا به‌نظر می‌رسد سیاست‌های این کمپانی آمریکایی اقتضاء می‌کند تا سری جدید دستگاه SE را به بازار عرضه کند. منابع متعدد عنوان کرده‌اند که SE 4 از صفحه نمایشگر باکیفیت‌تری نسبت به نسل‌های قبلی برخوردار بوده و رزولوشن تصویر آن 2340×1080 است. همچنین این گوشی با قاب فلزی در رنگ‌های سفید، صورتی، قرمز، آبی و مشکی یک گزینه مناسب برای عکاسی به‌شمار می‌آید. دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی این دستگاه قادر است تصاویر 4K و با کیفیت 60 فریم در ثانیه ضبط کند. علاوه براین SE 4 دارای دوربین سلفی 7 مگاپیکسلی است و قادر به فیلمبرداری با کیفیت HD است.

حالا با وجود ارتقاء قابل توجه این گوشی نسبت به سری‌های قبلی آن گفته می‌شود قیمت آیفون SE 4 احتمالا تغییر چندانی ندارد و با 429 دلار قابل خریداری است.

اخبار مرتبط: زمان عرضه تقریبی آیفون SE 4 مشخص شد