طبق جدیدترین اخبار، به نظر می‌رسد کاربران حرفه‌ای که به دنبال به‌روزرسانی سیستم‌های خود با مک استودیو یا مک پرو جدید هستند، باید منتظر باشند. گفته می‌شود که اپل معرفی مدل‌های جدید مک استودیو و مک پرو را تا اواسط سال 2025 به تعویق انداخته است.

اپل با معرفی تراشه‌ی جدید M4 در عرض ۷ ماه پس از عرضه‌ M3، M3 پرو و M3 مکس، رکورد سرعت عرضه‌ تراشه‌های سری M خود را شکست. این کوتاه‌ترین فاصله‌ی زمانی بین عرضه‌های نسل‌های مختلف تراشه‌های سیلیکونی اپل تا به امروز بوده است. با توجه به سرعت بالای عرضه‌ تراشه‌های جدید سری M توسط اپل، جای تعجب نیست که گزارش‌های اخیر حاکی از عدم معرفی مک استودیو و مک پرو جدید تا سال 2025 است.

بر اساس به‌روزرسانی‌های جدید، حتی در خوش‌بینانه‌ترین حالت و با صحت جدیدترین پیش‌بینی‌ها، انتظار نمی‌رود اپل تا اواسط سال ۲۰۲۵ هیچ کدام از این دو محصول قدرتمند خود را که برای کاربران حرفه‌ای طراحی شده‌اند، معرفی کند. این موضوع به معنای یک انتظار طولانی و استثنایی برای کاربران حرفه‌ای است. عرضه سریع تراشه M4 تنها چند ماه پس از M3، به اپل این فرصت را داده است تا برای رونمایی از مک استودیو و مک پرو جدید با خیال راحت‌تری عمل کند. گزارشگر بلومبرگ، مارک گورمن، در خبرنامه‌ Power on، جدول زمانی احتمالی برای رونمایی از مدل‌های جدید مک استودیو و مک پرو ارائه کرده است.

مک پرو و مک استودیو در سال 2025 راه اندازی می شوند

همانطور که می‌دانید، اپل مدل‌های نسل فعلی این دو محصول را در کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان (WWDC) سال ۲۰۲۳ معرفی کرد که هر دو قابلیت پشتیبانی از تراشه M2 Ultra را دارند. اما با توجه به عرضه‌ اخیر تراشه M4، به نظر می‌رسد تیم‌های مختلف اپل کمی استراحت خواهند کرد. این موضوع به معنای انتظار دو ساله برای مشاهده‌ تراشه‌های قدرتمند جدید در قلب مک استودیو یا مک پرو است. برخی گزارش‌ها حاکی از آغاز توسعه‌ رسمی مک‌بوک پرو با تراشه‌ M4 توسط اپل است، اما تاکنون خبر جدیدی در مورد این محصول خاص منتشر نشده است. با این حال، این سکوت به معنای عدم کار اپل روی مدل‌های قدرتمندتر M4 نیست. همانطور که پیش‌تر اشاره شد، گفته می‌شود اپل روی سه نسخه‌ مختلف از M4 کار می‌کند. تراشه‌های M4 Pro و M4 Max احتمالا در مدل‌های رده‌بالاتر و گران‌تر مک‌بوک پرو به کار گرفته خواهند شد.

گفته می‌شود تراشه‌ قدرتمندتر M4 Ultra با اسم رمز Hidra شناخته می‌شود که نشان از توسعه‌ آن در کنار سایر نسخه‌های M4 دارد. متأسفانه، در حال حاضر اطلاعات کمی در مورد مشخصات فنی این تراشه وجود دارد. این سکوت می‌تواند به دو دلیل باشد: یا اپل و تیمش در جلوگیری از لو رفتن اطلاعات بسیار موفق عمل کرده‌اند و یا M4 Ultra در مراحل بسیار ابتدایی توسعه قرار دارد. در هر صورت، با دریافت اخبار تکمیلی، شما را مطلع خواهیم ساخت. با ما همراه باشید.

اخبار مرتبط: