به گزارش مارک گورمن، تحلیلگر شناخته شده اپل، غول کوپرتینویی مراحل اولیه و اداری توسعه نسل جدید مک بوک پرو با تراشه M4 را آغاز کرده، اما احتمالا تا ۲۰۲۵ خبری از آن نیست.

شرکت اپل چند ماه قبل جدیدترین نسخه مک بوک پرو با تراشه M3 را معرفی و راهی بازار کرد. این دستگاه به جدیدترین تراشه مک بوک اپل مجهز شده بود و پس از آن چند روز قبل هم مک بوک ایر جدید با همین تراشه معرفی شد. اگرچه تراشه M3 به‌اندازه نسخه‌های پرو و مکس قدرت ندارد، تراشه بسیار خوبی محسوب شده و درحقیقت جانشین M2 است که در عینک هوشمند معروف ویژن پرو به‌کار رفته است. اکنون گزارشی نشان می‌دهد اپل توسعه مک بوک پرو بعدی با تراشه M4 را آغاز کرده است.

به‌گزارش 9to5mac مارک گورمن، تحلیلگر معروف اپل در بخش پرسش و پاسخ لایو بلومبرگ به‌صورت خلاصه به تراشه M4 اشاره کرد. به گفته او اپل به‌تازگی توسعه نسل بعدی مک بوک پرو با تراشه M4 را آغاز کرده است، البته هنوز فاصله زیادی تا تولید دارد. درحقیقت مراحل توسعه اداری آغاز شده و هنوز جزئیات زیادی از این دستگاه منتشر نشده است؛ بنابراین باید مدتی منتظر بمانیم تا اخبار بیشتری به بیرون درز کند.

 MacBook Pro m4

آخرین نسخه موجود مک بوک پرو که از تراشه M3 بهره می‌برد اکتبر گذشته مصادف‌با ۹ آبان ماه ۱۴۰۲ درمراسم Scary Fastمعرفی و سپس راهی بازار شد. این تراشه با لیتوگرافی ۳ نانومتری مشابه A17 Pro که در آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس استفاده شده توسعه یافت. همچنین اپل درکنار M3 از نسخه‌های قدرتمندتر M3 Pro و M3 Max برای نسخه‌های پیشرفته‌تر رونمایی کرد که توان پردازشی فوق‌العاده‌ای داشتند.

علاوه‌بر مک بوک پرو، نسخه‌های جدید مک بوک ایر و آی مک هم با تراشه M3 راهی بازار شدند. بااین حال هنوز خبری از مک مینی، مک استودیو و مک پرو با آخرین نسل تراشه اپل نیست. بنابراین شاید حداقل باید تا سال ۲۰۲۵ منتظر مانده تا اولین دستگاه اپل را که احتمالا همان مک بوک پرو خواهد بود با تراشه M4 ببینیم. براساس شایعات کنونی تراشه M4 با لیتوگرافی مشابه A18 آیفون ۱۶ پرو و پرو مکس تولید می‌شوند. همچنین هر ۲ تراشه به هسته‌های Neural Engine بیشتر مجهز شده تا توان پردازشی هوش مصنوعی که در iOS 18 و macOS 15 در دسترس قرار می‌گیرند بالاتر برود.

اخبار مرتبط: