کمپانی چینی فاکس‌کان، با ارائه پاداشی ویژه، به‌دنبال استخدام 50 هزار نیروی کار جدید برای خط تولید آیفون 16 است. این اقدام نشان از آمادگی شرکت مذکور برای پاسخگویی به تقاضای رو به رشد محصولات اپل دارد.

انتظار می‌رود آیفون 16 در شهریور ماه 1403 معرفی شود. باتوجه به برنامه‌ریزی برای عرضه چهار مدل جدید مانند سال گذشته، شرکت فاکس‌کان که مسئول مونتاژ آیفون است، برای تامین سفارشات میلیونی‌اش با چالش بزرگی روبرو خواهد شد. برای پاسخگویی به این تقاضای بالا، این شرکت چینی تصمیم گرفته است 50 هزار کارگر جدید استخدام کند. همچنین، برای حفظ این نیروی کار جدید، فاکس‌کان پاداش آغازین 1050 دلاری و افزایش دستمزد ساعتی را در نظر گرفته است.

برای پاسخگویی به تقاضای بالای آیفون، فاکس‌کان حدود 50 هزار کارگر جدید را به بزرگترین کارخانه‌اش در شهر ژنگژو چین اضافه کرده است. این کارخانه به عنوان بزرگترین تولیدکننده آیفون در جهان شناخته می‌شود. طبق‌گزارش‌ها، این اقدام بخشی از برنامه‌ریزی فاکس‌کان است، چراکه آن‌ها سال گذشته نیز قبل از عرضه آیفون 15 همین کار را انجام داده بودند. همچنین، شرکت برای جذب کارگر بیشتر، دستمزد ساعتی تا 25 یوان حدود 3.49 دلار را پیشنهاد داده است.

iphone-16

شرکت فاکس‌کان پاداش استخدام را افزایش داده است. این پاداش از 836 دلار در تیرماه 1403 به 1050 دلار در مردادماه رسیده است. اما برای دریافت این پاداش، کارگران باید سه ماه کامل در شرکت بمانند. چن دا، یکی از مسئولان استخدام فاکس‌کان، گفته است که اگر کمبود نیروی کار ادامه پیدا کند، ممکن است پاداش تا 1116 دلار افزایش یابد تا کارگران برای مدت طولانی‌تری در شرکت باقی بمانند. همچنین، برآورد شده است که اپل قصد دارد در سال 2024، حدود 90 میلیون دستگاه آیفون 16 تولید کند. این مقدار نسبت به تعداد آیفون‌های سری 15، 10 درصد افزایش یافته است.

چون اپل قصد دارد تعداد آیفون‌های جدید را بیشتر از قبل تولید کند، شرکت فاکس‌کان باید شبانه‌روز کار کند تا آیفون 16 به اندازه کافی در بازار موجود باشد. اگر بعدها تقاضا کم شد، اپل می‌تواند تعداد آیفون‌هایی که فاکس‌کان باید بسازد را کاهش دهد. اما در زمان عرضه اولیه آیفون 16، هم فاکس‌کان و هم کارگرانش باید با تمام توان کار کنند. با اینکه اپل بخشی از تولید را به هند منتقل کرده، اما کارخانه ژنگژو در چین هنوز هم مهم‌ترین کارخانه برای ساخت آیفون 16 است و سالانه میلیون‌ها دستگاه آیفون در آنجا تولید می‌شود.