امروز صبح شرکت ZTE گوشی نوبیا زد ۵۰ اس را معرفی کرد که با وجود تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ و نمایشگر ۱۴۴ هرتزی تنها ۳۰۶ دلار قیمت دارد.

امروز صبح شرکت زد‌تی‌ای بدون اطلاع‌رسانی قبلی گوشی نوبیا زد ۵۰ اس (Nubia Z50S) را معرفی کرد. این دستگاه در بازار چین عرضه شده و نسبت به مشخصات تحسین‌برانگیز، قیمت بسیار پایینی دارد. در ادامه به بررسی مشخصات این دستگاه می‌پردازیم.

نوبیا زد ۵۰ اس از صفحه‌نمایش ۶.۶۷ اینچی با لبه خمیده بهره می‌برد. این نمایشگر از رزولوشن ۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسلی (فول اچ‌دی پلاس) و نرخ تازه‌سازی تصویر ۱۴۴ هرتزی برخوردار است. علاوه‌بر آن از روشنایی ۱۰۰۰ نیتی پشتیبانی می‌کند که انتخاب بسیار مناسبی برای استفاده روزمره خواهد بود. داخل این دستگاه تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ به‌کار رفته است، تراشه قدرتمندی که پیش از این در سری گلکسی اس ۲۳، زد فلیپ و فولد ۵، سری شیائومی ۱۳ و بقیه پرچمداران این نسل به‌کار رفته بود. در کنار آن، حافظه رم ۱۲ گیگابایتی LPDDR5X و یکی از ۲ حافظه داخلی ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی UFS 4.0 قرار می‌گیرد.

اطلاعات نوبیا زد ۵۰ اس

در ماژول دوربین نوبیا زد ۵۰ اس، دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی سونی IMX787، دوربین اولترا واید ۵۰ مگاپیکسلی با قابلیت استفاده به‌جای دوربین ماکرو و فوکوس خودکار و سنسور طیفی چند کاناله قرار گرفته است. روی نمایشگر این دستگاه هم دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی درون پانچ هول قرار می‌گیرد. دوربین سلفی از قابلیت تشخیص چهره نیز بهره می‌برد.

نوبیا زد ۵۰ اس از اتصال شبکه اینترنت همراه 5G، وای‌فای ۶، NFC و بلوتوث ۵.۳ پشتیبانی می‌کند. این مجموعه از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع ۸۰ واتی تغذیه می‌کند که حداکثر طی ۳۰ دقیقه دستگاه را به‌صورت کامل ارژ خواهد کرد. اگر شما هم یکی از افرادی هستید که از هدفون و هندزفری سیم‌دار بهره می‌برید، جای نگرانی نیست، زیرا کنار درگاه تایپ‌سی، جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون قرار دارد. از دیگر قابلیت‌های این دستگاه می‌توان به بازخورد لمسی و ۲ اسپیکر استریو اشاره کرد.

نوبیا زد ۵۰ اس با رنگ مشکی و در ۲ پیکربندی ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی عرضه می‌شود که نسخه پایه آن تنها ۲۱۹۹ یوان معادل ۳۰۶ دلار قیمت دارد. برای مقایسه ارزان‌ترین دستگاه حال حاضر در بازار که از اسنپدراگون ۸ نسل ۲ بهره می‌برد، وان پلاس ۱۱ است که ۸۰۰ دلار قیمت دارد.

اخبار مرتبط: