سامسونگ قرار است نسخه تام برون زد فولد ۵ را پاییز امسال روانه بازار کند که برای طراحی آن از الگوهای طراح فشن معروف، Thom Browne الهام گرفته است.

سامسونگ ماه گذشته از ۲ گوشی تاشو گلکسی زد فلیپ ۵ و فولد ۵ رونمایی کرد. هر ۲ گوشی با استقبال هواداران و علاقمندان به تکنولوژی مواجه شدند، اما برنامه‌های سامسونگ همین‌جا تمام نمی‌شود. مثلا سامسونگ در نظر دارد که در آینده از یک گوشی تاشو میان‌رده یا حتی اقتصادی رونمایی کند. همچنین اخبار دیگری حاکی از توسعه یک نسخه ویژه‌ برای گلکسی زد فولد ۵ با نام «نسخه تام برون» یا «Thom Browne Edition» به گوش می‌رسد.

نسخه تام برون احتمالا به‌صورت محدودی برای زد فولد ۵ تولید می‌شود که از الگوهای طراح فشن معروف، Thom Browne الهام گرفته شده است. طراحی این گوشی مطابق با رنگ‌بندی و طراحی اختصاصی تام برون بوده که به‌عنوان امضای کار او شناخته می‌شود.

زد فولد ۵

در گذشته سامسونگ نسخه تام برون گوشی‌های تاشو سری زد مانند فولد ۲ و فلیپ ۳ عرضه کرده بود. این نسخه‌ها محبوبیت بالایی میان مشتریان داشتند و بر همین اساس احتمالا تقاضای زیادی در بازار برای نسخه تام برون زد فولد ۵ وجود خواهد داشت. گزارش‌ها نشان می‌دهند این گوشی قرار است پاییز امسال راهی بازار شود، البته هنوز این خبر از سوی سامسونگ تایید نشده است.

همچنین این گوشی از نظر سخت‌افزاری تفاوتی با نسخه عادی ندارد و فقط ظاهر آن متفاوت خواهد بود. در ادامه لیستی از مشخصات کلیدی این گوشی قابل مشاهده است.

بخشمشخصات گلکسی زد فولد ۵
صفحه‌نمایش۷.۶ اینچی داینامیک امولد 2× با رزولوشن ۲۲۰۸×۱۷۶۸ و نرخ تازه‌سازی تصویر ۱۲۰ هرتزی
پردازندهاسنپدراگون ۸ نسل ۲ کوالکام اورکلاک شده
رم۱۲ گیگابایت
حافظه۲۵۶ گیگابایت، ۵۱۲ گیگابایت یا یک ترابایت (UFS 4.0)
دوربین عقباصلی (واید) ۵۰ مگاپیکسلی و اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی
دوربین سلفی۱۰ مگاپیکسلی زیر نمایشگر (UD) و سلفی نمایشگر بیرونی ۴ مگاپیکسلی
باتری۴۴۰۰ میلی‌آمپر ساعتی
شارژ۲۵ واتی با‌سیم و ۱۵ واتی بی‌سیم
سیستم‌عاملاندروید ۱۳
قیمت۲۵۶ گیگ: ۱۸۰۰ دلار، ۵۱۲ گیگ: ۱۹۰۰ دلار و یک ترابایت: ۲۰۰۰ دلار

اخبار مرتبط: