سامسونگ قصد دارد رویداد Galaxy Unpacked بعدی را در مرداد ماه برگزار کند. ظاهرا قرار است طی این رویداد شاهد معرف دستگاه‌های پرچمدار زیادی باشیم، از جمله گوشی‌های تاشو جدید سری Galaxy Z، تبلت‌های سری Galaxy Tab S9 و ساعت‌های هوشمند سری Galaxy Watch 6 برخی از این دستگاه‌ها هستند. پیش از برگزاری این رویداد، موسسه صدور گواهینامه 3C در چین امروز تأییدیه گوشی‌های تاشو Z Fold 5 و Z Flip 5 را صادر کرده است. مثل همیشه فهرست منتشر شده توسط 3C، مشخصات مربوط به ظرفیت شارژ این گوشی‌ها را فاش می‌کند.

Galaxy Z Fold 5 و Galaxy Z Flip 5 در پایگاه داده‌ 3C، به ترتیب با شماره مدل‌های SM-9460 و SM-7310 ثبت شده‌اند. طبق اطلاعات مندرج در این پایگاه، هر دو گوشی با یک شارژر 25 واتی سامسونگ عرضه می‌شوند.

سامسونگ گلکسی Z Fold 5 و Z Flip 5 گواهی 3C دریافت کردند

اولین گوشی از سری Galaxy Fold و نسخه بعدی آن یعنی Galaxy Fold 5G با سرعت 15 وات شارژ می‌شدند. گوشی Z Fold 2 که در سال 2020 معرفی شد نیز اولین گوشی تاشویی بود که از سرعت شارژ 25 وات پشتیبانی می‌کرد. با این تفاسیر متأسفانه به نظر می‌رسد که Z Fold 5 به عنوان جدیدترین مدل از گوشی‌های تاشو‌ سامسونگ، نتوانسته پیشرفتی در زمینه سرعت شارژ داشته باشد.

از طرف دیگر گرچه هنوز هیچ اطاعاتی از ظرفیت و اندازه باتری Galaxy Z Flip 5 منتشر نشده است. اما باتری آن یقینا از Z Fold 5 کوچک‌تر است. گوشی تاشو عمودی سامسونگ هم با سرعت 25 وات شارژ شده و در این زمینه تفاوتی با Fold 5 نخواهد داشت. هنوز هیچ خبری هم در رابطه با بزرگ‌تر بودن باتری Z Fold 5 نسبت به نسل قبلی خود در دست نیست. نسل قبلی تاشو افقی سامسونگ در سال گذشته یعنی Galaxy Z Fold 4، از یک باتری دوگانه 4400 میلی آمپر ساعتی استفاده می‌کرد.

گوشی‌های سری گلکسی S23 که مدتی قبل عرضه شدند، از تراشه اختصاصی اسنپدراگون 8 نسل 2 مخصوص گلکسی درون خود استفاده می‌‌کنند. بنابراین احتمال دارد که این تراشه در گوشی‌های گلکسی Z Fold 5 و گلکسی Z Flip 5 هم مورد استفاده قرار بگیرد.

خبر مرتبط: عرضه زود هنگام گلکسی زد فولد ۵