یوتیوب در حال آزمایش چت‌بات هوش مصنوعی است که به شما امکان می‌دهد درباره ویدیوها سوال بپرسید و سریع‌تر نظرات و کامنت‌ها را بخوانید.

علاوه بر هوش مصنوعی مولد برای سازندگان، یوتیوب اکنون در حال آزمایش چت‌بات هوش مصنوعی برای کاربران نهایی است که به آنها اجازه می‌دهد درباره ویدیوها سوال بپرسند و به خلاصه‌ای از نظرات دسترسی داشته باشند.

بر این اساس یوتیوب یک دکمه جدید «ASK» در صفحه ویدیو اضافه می‌کند که به کاربر امکان می‌دهد «برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد محتوا با هوش مصنوعی تعامل داشته باشد». پاسخ‌ها توسط مدل‌های زبان LLM ایجاد می‌شوند و هنوز مشخص نیست که از اطلاعات YouTube و وب استفاده می‌کند یا خیر.

با اضافه شدن هوش مصنوعی به یوتیوب، می‌توانید درباره ویدیویی که در حال تماشای آن هستید سوال بپرسید یا یک درخواست مانند «پیشنهاد محتوای مرتبط» را انتخاب کنید. هنگامی‌که با این ابزار تعامل می‌کنید، یوتیوب داده‌هایی را در مورد استفاده شما از ابزار و همچنین سوالات و بازخوردهایی که ارسال می‌کنید جمع‌آوری می‌کند. این داده‌ها کمک می‌کند تا محصولات و خدمات را ارائه کند و آنها را بهبود و توسعه دهد.

 چت‌بات هوش مصنوعی یوتیوب

جالب است بدانید سوالاتی که می‌پرسید پس از ۳۰ روز به‌طور خودکار حذف می‌شوند و از سوی دیگر از مکالمات شما برای نمایش تبلیغات استفاده نمی‌شود.

این قابلیت برای برخی از کاربران از امروز در دسترس قرار می‌گیرد، در حالی که مشترکان نسخه پرمیوم یوتیوب در آمریکا می‌توانند طی هفته‌های آینده با استفاده از برنامه اندروید از طریق youtube.com/new به این قابلیت دسترسی داشته باشند و کلید «Ask» فقط برای ویدیوهای انگلیسی منتخب ظاهر می‌شود.

در همین حال، یوتیوب از هوش مصنوعی برای سازماندهی کامنت‌های بلند برای ویدیوهای طولانی در رابطه با بخش‌های خاصی از ویدیو استفاده می‌کند. وقتی نظرات را باز می‌کنید، ممکن است بخش جدیدی از «موضوعات» را در برخی ویدیوها ببینید و در کنار آن گزینه‌ای با عنوان “برترین” و “جدیدترین” نیز ظاهر می‌شود.

تولیدکنندگان محتوا می‌توانند نظرات را پاک کنند یا کامنت‌هایی که به یک موضوع خاص اشاره می‌کنند را حذف کنند. همچنین می‌توانند از بخش‌های خلاصه‌‌شده نظرات برای ویدیوهای خود استفاده کنند، یا بر اساس آنچه مخاطبانشان در حال بحث هستند، برای محتوای جدید الهام بگیرند.

یوتیوب نیز در حال آزمایش تبلیغات قدرت‌گرفته از هوش مصنوعی است که به تبلیغ‌دهندگان امکان می‌دهد لحظات خاصی از ویدیو را برای نمایش تبلیغ خود هدف قرار دهند.

این قابلیت به‌عنوان بخشی از youtube.com/new “در تعداد کمی از ویدیوها از امروز در دسترس خواهد بود.

خبر مرتبط: یوتیوب با هوش مصنوعی شما را امتحان می‌کند