یوتیوب، پلتفرم ویدئویی دوست داشتنی، در حرکتی جدید، به سازندگان دسترسی به نسخه بهبود یافته Erase Song را داده است. این ابزار جدید یوتیوب، در زمینه مقابله با آهنگ‌های کپی رایت بوده و کاربر تولیدکنندگان محتوا را راحت می‌کند.

نسخه بهبود یافته Erase Song آهنگ‌هایی که دارای کپی رایت هستند را در یک ویدئو پیدا کرده و بدون آسیب رساندن به سایر آهنگ‌ها و محتوای صوتی ویدئو، اقدام به حذف آن می‌کند. این نسخه آپدیت شده اوایل این هفته معرفی و حال به صورت رسمی عرضه شد و در دسترس تولیدکنندگان محتوا قرار گرفت. این ابزار در ابتدا به صورت بتا در دسترس تعداد محدودی از کاربران بود و به گفته خود یوتیوب، عملکرد راضی کننده و مناسبی نیز نداشت. حال این نسخه بهبود یافته، از هوش مصنوعی برای تشخیص و حذف آهنگ‌های کپی رایت استفاده می‌کند و باعث می‌شود هیچ آسیبی به سایر صداهای ویدئو از قبیل سخنان تولیدکننده وارد نشود.

در صفحه پشتیبانی، شاهد جزئیاتی کامل‌تر از این ابزار جدید یوتیوب هستیم و توضیح داده شده که گزینه مربوط به آن، بر روی ویدئوهایی ظاهر می‌شود که از آهنگ‌های دارای کپی رایت استفاده کرده‌اند. این ابزار می‌تواند این آهنگ را به طور کامل و بدون آسیب به ویدئو حذف کند یا حتی کل صداهای قسمتی که مربوط به این آهنگ است را میوت کند.

یوتیوب می‌داند که حذف آهنگی از یک ویدئوی کامل و آپلود شده، چندان کار ساده‌ای نیست و این ابزار نیز ممکن است همیشه جواب ندهد. در این راستا عنوان شده که: «این ابزار ممکن است نتواند در برخی ویدئوها آهنگ دارای کپی رایت را حذف کند. اگر این ابزار موفق نبود، می‌توانید از روش‌های دیگری از قبیل میوت کردن صداهای مربوط به قسمتی که آهنگ پخش می‌شود یا حتی کات کردن و حذف آن قسمت استفاده کنید».

گفته شده که ابزار Erase Song در ویدئوهایی که بالای 100 هزار ویو دارند، ناموفق عمل می‌کند. علاوه بر آن، فرآیند کلی حذف آهنگ از ویدئو توسط این ابزار نیز ممکن است طولانی واقع شود. در هفته‌های آتی، می‌توانید چه بر روی کامپیوتر و چه بر روی گوشی‌های خود، YouTube Studio را آپدیت و از این قابلیت جدید استفاده نمایید.