گوگل موضع قبلی خود نسبت به ویژن پرو را تغییر داده و در حالی‌که گفته بود قصد همکاری با اپل را ندارد، حالا تصمیم دارد برنامه‌ای به‌خصوص برای این هدست ارائه دهد.

چند وقت پیش استریمر‌های نتفلیکس و یوتیوب اعلام کردند که برنامه‌ای برای هدست ویژن پرو اپل منتشر نمی‌کنند. گرگ پیترز مدیر عامل نتفلیکس، بدون تعارف نظر خود را بیان کرد و ویژن پرو را زیر شاخه‌ای کوچک و  بی‌ربط به‌مشترکان خود نامید. البته این اتفاق ضربه‌ای به‌اپل وارد نمی‌زند، اما عجیب بود. از طرفی سایر برنامه‌های استریم ویدیو مانند +Disney نظر دیگری داشتند و کاملا خود را با اپل و ساخت برنامه ویژه‌ ویژن پرو همسو کرده‌اند.

قیمت هنگفت ویژن پرو که از 3.499 دلار شروع می‌شود، می‌تواند یکی از دلایلی باشد که پیترز را از صرف زمان و هزینه در جهت ساخت برنامه اختصاصی نتفلیکس برای این دستگاه منصرف کرد. اما حالا و پس از عرضه رسمی ویژن پرو به‌بازار واکنش اولیه کاربران به‌این محصول بسیار مثبت بوده و اغلب معتقدند که اپل با محصولش پیش‌نمایشی از آینده این صنعت را رو کرده است. در نهایت باید گفت که ویژن پرو می‌تواند به‌یک عینک هوشمند کوچک و جایگزین آیفون تبدیل شود.

باید دید که در نهایت نتفلیکس غفلت خود را کنار گذاشته و موفق به دیدن پتانسیل‌های عظیم ویژن پرو می‌شود یا خیر. البته همین حالا هم مشترکان نتفلیکس می‌توانند به‌نسخه وب این برنامه از طریق سافاری دسترسی داشته باشند. منتهی در این صورت کاربران به‌ویژگی‌هایی مانند Environments که به‌آن‌ها اجازه می‌دهد محیط پیرامون خودشان را هنگام تماشای فیلم انتخاب کنند، دسترسی نخواهند داشت.

به‌عنوان مثال، کاربران دیزنی پلاس می‌توانند هنگام تماشای فیلم یکی از چهار محیط پیرامون مختلفی که این پلتفرم برای ویژن پرو طراحی کرده است را انتخاب کنند. این محیط‌ها شامل سالن تئاتر دیزنی+ است که از تئاتر تاریخی ال کاپیتان در هالیوود الهام گرفته شده، طبقه وحشت از فیلم کارخانه هیولاسازی، برج معروف فیلم انتقام‌جویان مارول که نمایی مشرف به‌مرکز شهر منهتن داشت و کابین خلبان سفینه لوک اسکای واکر با نمای رو به‌غروب دو آفتاب در سیاره تاتوئین، می‌شوند.

با وجود اینکه نتفلیکس همچنان اهمیتی به انتشار ویژن پرو نمی‌دهد، گوگل یکی از شرکت‌هایی است که موضع خود را کاملا در این زمینه عوض کرده است. در حالی‌که این شرکت در ابتدا اعلام کرده بود هیچ قصدی برای توسعه دادن نرم‌افزاری مختص ویژن پرو ندارد، حالا اخباری به‌گوش می‌رسد مبنی‌بر اینکه گوگل یک نرم‌افزار مخصوص یوتیوب را برای این هدست در دست ساخت دارد. جسیکا گیبی، سخنگوی یوتیوب اعلام کرده است: «از عرضه ویژن پرو هیجان‌زده هستیم و نهایت تلاش خود را می‌کنیم که کاربران یوتیوب بتوانند به‌خوبی از این برنامه در سافاری استفاده کنند. در حال حاضر هیچ قصدی برای انتشار نرم‌افزاری اختصاصی برای ویژن پرو نداریم، اما تأیید می‌کنیم که این مسئله جزو برنامه‌های آینده ما خواهد بود.»

دارندگان ویژن پرو هم‌اکنون می‌توانند یوتیوب را مانند نتفلیکس، از طریق سافاری باز کنند. از طرفی ممکن است انگیزه این تغییر موضع ناگهانی گوگل به‌خاطر نظر کاربران مبنی بر انقلابی بودن هدست اپل باشد، اما یکی دیگر از دلایل احتمالی تغییر نظر گوگل می‌تواند محبوبیت برنامه 4.99 دلاری Juno باشد. این برنامه توسط یک توسعه‌دهنده به‌نام کریستین سلیگ برای استفاده از یوتیوب در ویژن پرو ساخته شده و هم اکنون در اپ‌استور در دسترس است و بسیاری از ویژگی‌های ویژن پرو را هم پشتیبانی می‌کند.

اخبار مرتبط: