واتس‌اپ در حال کار بر روی افزودن ویژگی‌های جدید به این پیام‌رسان است، به‌خصوص ویژگی‌هایی که برخی از رقبا، برای مدت طولانی از آن بهره می‌بردند. امروز خبر عرضه جهانی قابلیت ویرایش پیام‌ها در واتس‌اپ منتشر شده است.

چند سالی است که کاربران واتس‌اپ از مدیران این پلتفرم، خواستار اضافه کردن قابلیت‌های مختلفی از جمله ویرایش پیام‌ها در واتس‌اپ بوده‌اند. نکته عجیب در این مورد، مدت زمان طولانی ای است که واتس‌اپ برای عرضه این قابلیت صرف کرده است. چرا که رقیب روسی این پیام‌رسان یعنی تلگرام، حدود ۶ سال پیش از این قابلیت رونمایی کرده بود و واتس‌اپ از اردیبهشت ماه ۱۳۹۵ در حال تلاش برای دستیابی به این ویژگی است.

واتس‌اپ اکنون از ویرایش پیام‌های ارسالی پشتیبانی می‌کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که انگشت خود را چند لحظه روی پیام مورد نظر نگه دارید و سپس Edit یا ویرایش را از منو انتخاب کنید. البته این قابلیت فقط تا ۱۵ دقیقه پس از ارسال پیام کار می‌کند، و پس از آن پیام ارسالی شما قفل شده و قابل تغییر نیست.

قابلیت ویرایش پیام در واتساپ

اگر از این قابلیت استفاده کنید، پس از ویرایش پیام عبارت "Edited" در گوشه پیام به چشم می‌آید. از این رو مخاطب شما به سادگی متوجه تغییر متن پیام ارسال شده شما خواهد شد. اما دیگر خبری از متن پیش از تغییر نیست. از این رو اگر پس از اشتباه تایپی خود زود بجنبید، می‌توانید ایراد خود را اصلاح کنید.

این ویژگی جدید در حال حاضر برای کاربران واتس‌اپ در سراسر جهان ارائه شده است ولی فعال شدن آن برای تمام کاربران احتمالا چند هفته طول خواهد کشید.

نظر شما درباره اضافه شدن ویرایش پیام‌ها در واتس‌اپ چیست؟ آیا واتس‌اپ با اضافه کردن این قابلیت می‌تواند از رقیب دیرینه خود پیشی بگیرد یا کماکان انتخاب شما در شبکه‌های اجتماعی تلگرام خواهد بود؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

خبر مرتبط: واتس‌اپ ویژگی قفل چت را اضافه می‌کند