سونی طی رویدادی قصد دارد معرفی Xperia 1 V را در تاریخ ۲۱ اردیبهشت ماه انجام دهد. حساب رسمی سونی اکسپریا در توییتر اشاره کرد که این دستگاه با «Next-gen Sensor» و «Next-gen Imaging» عرضه خواهد شد. مراسم معرفی از ساعت ۱۹ به وقت ایران در ژاپن برگزار می‌شود. گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که سونی می‌تواند اکسپریا 10 V را نیز در کنار دستگاه پرچمدار معرفی کند. همانند سال گذشته که سونی Xperia 1 IV و Xperia 10 IV معرفی کرد.

مشخصات فنی Xperia 1 V

سونی هنوز هیچ جزئیاتی در مورد پرچمدار خود تایید نکرده است، اما اعلام کرده بود که قصد دارد یک گوشی جدید اکسپریا با پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۲ را در سال جاری عرضه کند. رندرهای فاش شده نشان می‌دهد که Xperia 1 V دارای طراحی بلند با اضلاع صاف مانند نسل قبلی و همچنین تنظیمات دوربین سه‌گانه خواهد بود. رندرها همچنین یک جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری در بالا و یک درگاه USB-C در پایین را نشان می‌دهند.

از نظر سخت افزاری، این دستگاه احتمالا دارای صفحه‌نمایش ۶.۵ اینچی اولد باشد، اما هیچ جزئیاتی در مورد رزولوشن و نرخ تازه‌سازی منتشر نشده است. این گوشی پرچمدار می‌تواند تا ۱۶ گیگابایت حافظه رم داشته باشد. همچنین تنظیمات دوربین سه‌گانه شامل ۲ سنسور ۱۲ مگاپیکسلی در کنار دوربین ۴۸ مگاپیکسلی اولترا واید است و دوربین سلفی نیز ۱۲ مگاپیکسلی خواهد بود. جالب‌تر که نام تجاری دوربین زایس در رندرها وجود ندارد، بنابراین باید دید که این دستگاه دارای لنزهای زایس خواهد بود یا خیر.

همانطور که گفتیم این رویداد ماه آینده در ژاپن برگزار خواهد شد، به این معنی که Xperia 1 V و Xperia 10 V پس از معرفی در انحصار بازار ژاپن خواهند بود و سپس وارد بازار جهانی می‌شوند. سونی استراتژی مشابهی را سال گذشته دنبال کرد، زمانیکه Xperia 1 IV را اردیبهشت ماه در ژاپن عرضه کرد و سپس در شهریور ماه وارد بازار ایالات متحده کرد.

در انتها، نظر شما درباره Xperia 1 V چیست؟ آیا تغییرات چشم‌گیری نسبت به نسل قبلی خود خواهد داشت؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

اخبار مرتبط: سونی اکسپریا 5 V در فهرست گواهینامه 3C مشاهده شد