بر طبق جدیدترین اطلاعات لو رفته، تاشوی جدید شیائومی که دستگاهی با قابلیت سه بار تا شدن است، در دست ساخت بوده و مشخصاتی جذاب دارد.

به نظر می‌رسد گوشی‌های با قابلیت سه بار تا شدن، ترند جدید بازار گوشی‌های هوشمند باشند. چندی پیش شرکت TCL در جریان مراسم Society for Information Display در سال جاری، اولین دستگاه با قابلیت سه بار تا شدن که بدون مشکل کار می‌کرد را به نمایش گذاشت. البته این محصول قابل خرید نبوده و تنها به منظور تبلیغاتی به نمایش درآمد. از طرف دیگر، می‌دانیم که هواوی نیز چنین دستگاهی در دست ساخت دارد و قرار است در چند ماه آینده از آن به صورت رسمی رونمایی کند. حال به نظر می‌رسد شیائومی نیز سعی دارد از قافله عقب نماند و به همین دلیل، به این ترند پیوسته است.

افشاگری به نام Smart Pikachu در پستی در شبکه اجتماعی چینی ویبو عنوان کرد که تاشوی جدید شیائومی در دست ساخت بوده و قرار است مانند محصول هواوی، قابلیت سه بار تا شدن داشته باشد. متاسفانه این افشاگر جزئیات بیشتری عنوان نکرد و تا این لحظه خبری از جزئیات سخت‌افزاری این دستگاه مشخص نشده است.

به احتمال زیاد، گوشی جدید شیائومی در سال 2025 معرفی می‌شود و دارای رابط کاربری HyperOS 2.0، لنز دوربین لیکا و تراشه‌ای پرچم‌دار از شرکت کوالکام خواهد بود. در حال حاضر، شیائومی دو گوشی تاشو دارد؛ میکس فولد 4 که حدود یک ماه پیش عرضه شد و چهارمین نسل از گوشی‌هایی این شرکت است که به صورت افقی تا می‌شوند. همراه با این دستگاه، شیائومی گوشی میکس فلیپ را نیز عرضه کرد که اولین گوشی این غول چینی است که به صورت افقی تا می‌شود.

تاشوی-جدید-شیائومی-مشخصات

تا این لحظه اطلاعاتی از تاریخ انتشار تاشوی جدید شیائومی در دست نیست اما شرایط برای دستگاه هواوی متفاوت است. بر طبق شایعات، تاشوی نسل جدید هواوی تا ماه سپتامبر در کشور چین عرضه خواهد شد. در تصویر بالا، می‌توانید تاشوی هواوی با قابلیت سه بار تا شدن را در دستان یو ریچارد، مدیر عامل بخش مشتریان هواوی ببینید که ظاهر این گوشی در حالت تا شده‌اش را به تصویر می‌کشد. بر طبق اطلاعات افشا شده، این دستگاه دو لولا دارد که باعث می‌شد سه بار تا شده و اندازه صفحه نمایشش به 10 اینچ می‌رسد. بخش داخلی صفحه نمایش نیز سوراخ دوربین سلفی را گوشه بالا و سمت چپ جای داده است.

گوشی تاشوی نسل جدید هواوی قرار است از تراشه Kirin که ساخته خود این غول چینی است، بهره ببرد. انتظار داریم این گوشی نیز در ماه سپتامبر همراه محصولاتی چون سری نوا 13، ساعت هوشمند GT 5 و… معرفی و به صورت رسمی به بازار عرضه شود. به نظر می‌رسد برای کشف جزئیات دقیق این گوشی نیز باید تا معرفی رسمی منتظر بمانیم.