شیائومی ساعت هوشمندی با نام Xiaomi Wrist ECG Blood Pressure Recorder معرفی کرد که با دریافت گواهی‌های پزشکی از قابلیت‌ اندازه‌گیری فشار خون و نوار قلب پشتیبانی می‌کند.

هفته گذشته رویداد شیائومی برگزار شد که در آن، شیائومی در کنار سری گوشی‌های شیائومی ۱۴، ساعت شیائومی واچ S3 و سیستم‌عامل HyperOS از ساعت Xiaomi Wrist ECG Blood Pressure Recorder رونمایی کرد. این دستگاه با دریافت گواهی‌های پزشکی، توانایی ثبت دقیق فشار خون را دارد و در عین حال، قابلیت‌های یک ساعت هوشمند عادی را نیز در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. علاوه‌بر قابلیت اندازه‌گیری فشار خون با یک کلیک و در لحظه، این ساعت به‌صورت خودکار هر ۳۰ ثانیه یک نوار قلب تهیه می‌کند و از چند قابلیت سلامتی دیگر از جمله تشخیص سقوط پشتیبانی می‌کند.

ساعت Xiaomi Wrist ECG Blood Pressure Recorder از ظاهر کلاسیکی برخوردار است. این ساعت از نمایشگر ۱.۴۳ اینچی امولد بهره می‌برد که مشابه نمایشگر شیائومی واچ S3 است. بدنه آن از آلومینیوم و حلقه دور نمایشگر از استیل ضدزنگ تشکیل شده است. بافت حلقه به این ساعت جذابیت خاصی می‌دهد. همچنین یک دکمه اختصاصی در این ساعت تعبیه شده که با فشردن آن، فشار خون اندازه‌گیری می‌شود، بااین حال کاربران می‌توانند عملکرد آن را متناسب با نیازهای خود تغییر دهند.

ساعت جدید شیائومی

قابلیت‌های فشار خون و نوار قلب ثمره تحقیقات مشترک شیائومی با برخی موسسات چینی است. درحقیقت آزمایش‌های متعددی برای تایید صحت نتایج ساعت هوشمند شیائومی انجام شده داده‌های به‌دست آمده شیائومی را قادر ساخت تا دقت دستگاه را بالا ببرند و مدل‌های شخصی‌سازی شده چند پارامتری طراحی کنند. درنتیجه، این دستگاه قابلیت ثبت پارامترهای مختلف سلامت قلب را هنگام حرکت در دسترس کاربران قرار می‌دهد. همچنین این ساعت موفق شد گواهی‌های لازم را از سازمان‌های پزشکی مختلف دریافت کند.

قابلیت تشخیص سقوط Xiaomi wrist ECG and blood pressure monitor عملکردی مشابه این قابلیت در اپل واچ دارد. سنسور ۶ محوره در این دستگاه تعبیه شده که با تشخیص سقوط، تماس اضطراری برقرار می‌کند. همچنین این دستگاه قابلیت ارسال هشدار به اعضای خانواده فرد را دارد. علاوه‌بر آن با بهره‌مندی از سیم‌کارت الکترونیکی، کاربران بدون نیاز به برقراری اتصال بین ساعت و گوشی می‌توانند تماس برقرار کنند. از دیگر قابلیت‌های ساعت شیائومی می‌توان به بلوتوث، هوش مصنوعی Xiao AI، NFC، گواهی IP68 و عمر باتری ۹ روزه اشاره کرد. این ساعت با قیمتی معادل ۲۷۵ دلار در چین عرضه شده و در آینده راهی بازار جهانی می‌شود.

اخبار مرتبط: