شرکت شیائومی پس از معرفی شیائومی واچ ۲ مدعی شده این دستگاه با یکبار شارژ تا ۶۵ ساعت دوام می‌آورد، درحالی‌که طول عمر باتری گلکسی واچ ۶ پرو حدود ۳۰ ساعت است.

چند روز قبل شرکت شیائومی از شیائومی واچ ۲ در نمایشگاه MWC 2024 رونمایی کرد. این دستگاه با قیمت ۲۰۰ یورویی عرضه شد تا درکنار شیائومی واچ ۲ پرو ۲۲۰ یورویی راهی بازار شود. ساعت هوشمند چینی شباهت زیادی به سری گلکسی واچ سامسونگ دارد و شیائومی آن را به‌عنوان رقیب کمپانی کره‌ای راهی بازار کرده است. اکنون گزارش جدیدی منتشر شده که نشان می‌دهد طول عمر باتری این دستگاه در هر بار شارژ کردن بسیار بیشتر از گلکسی واچ ۶ سامسونگ است.

شیائومی واچ ۲ به آخرین نسخه از سیستم‌عامل WearOS مجهز شده و رقیب پیکسل واچ و گلکسی واچ ۶ است. در سمت راست این دستگاه ۲ دکمه قرار دارد و با نگاهی به بند و نحوه اتصال آن به ساعت، شباهت آن به گلکسی واچ غیرقابل انکار می‌شود. این دستگاه به تراشه اسنپدراگون +W5 نسل یک مجهز شده که با معماری ۴ نانومتری توسعه یافته است و مصرف پایینی دارد. درکنار آن حافظه رم ۲ و حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی قرار دارد و کاربران می‌توانند حجم بسیار زیادی از برنامه‌ها و اطلاعات مانند موزیک، تصاویر و حتی کلیپ‌های کوچک را روی دستگاه قرار دهند.

pro Xiaomi Watch 2

شیائومی واچ ۲ به مجموعه‌ای از سنسورها شامل ضربان قلب، سطح اکسیژن خون و میزان استرس مجهز شده که پیش از این هم در بیشتر ساعت‌های هوشمند رده بالای شیائومی و بقیه شرکت‌ها استفاده شده بود. بااین حال حذف نشدن قابلیت‌های قبلی در نسخه اقتصادی شیائومی واچ ۲ پرو خبر خوبی است. بااین حال مسئله طول عمر باتری، شیائومی واچ ۲ را از سایر دستگاه‌ها متمایز می‌کند. شیائومی اعلام کرد این دستگاه می‌تواند با یکبار شارژ تا ۶۵ ساعت دوام بیاورد، درحالی که طول عمر باتری گلکسی واچ ۵ پرو فقط ۳۰ ساعت بود.

این مسئله کمی عجیب است، زیرا این دستگاه به سیستم پیچیده‌ای مانند استفاده از ۲ نمایشگر در ساعت TicWatch Pro 5 مجهز نیست و نمی‌دانیم چگونه این ساعت موفق به ثبت چنین طول عمری شده است. همچنین این دستگاه به باتری ۴۸۵ میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده که درمقایسه‌با نمونه ۴۲۵ میلی‌آمپر ساعتی سامسونگ ظرفیت آن در حد اختلاف طول عمر تفاوت ندارد. بنابراین باید تا عرضه آن در بازار جهانی و انجام آزمایش‌های مختلف برای اثبات این ادعا منتظر بمانیم. این ساعت ۲۰۰ یورو قیمت دارد که بسیار پایین‌تر از گلکسی واچ ۶ با قیمت ۲۵۰ یورویی است.

اخبار مرتبط: