امروز اولین تصاویر ساعت شیائومی اسمارت بند 9 پرو لو رفت و در دست تولید بودن این محصول را به طور رسمی تایید کرد.

چند ماه پیش، شرکت شیائومی ساعت شیائومی اسمارت بند 9 را عرضه کرد و حال به نظر می‌رسد که به سراغ مدل پرو آن رفته باشد. تا به این لحظه، حتی یک سال هم از عرضه آخرین ساعت پرو این شرکت، یعنی اسمارت بند 8 پرو نگذشته است که غول چینی به سراغ مدل جدیدی رفته و با توجه به لو رفتن تصاویر، به نظر می‌رسد فاصله چندانی نیز با عرضه آن نخواهیم داشت.

اولین چیزی که در تصاویر لو رفته می‌بینیم این است که اسمارت بند 9 پرو، نسبت به اسمارت بند 8 پرو از لحاظ ظاهری شباهت بسیار زیادی دارد و به نظر می‌رسد شیائومی حداقل از لحاظ ظاهری، تغییرات چندانی را در مدل جدید خود اعمال نکرده باشد. واضح‌ترین تغییر ظاهری، به صفحه نمایش این گجت مربوط می‌شود.

در تصاویر می‌بینیم که صفحه نمایش این ساعت، کمی خمیدگی دارد که تغییری جذاب در مقایسه با صفحه نمایش تخت اسمارت بند 8 پرو به حساب می‌آید. در قسمت بند ساعت نیز بهبودهایی دیده می‌شود و گیره آن، مانند سری اپل واچ، به قسمت انتهایی بند نزدیک شده است. تنها دکمه این ساعت که ظاهری قرص مانند نیز دارد، ظاهر همیشگی خود را حفظ کرده است.

اولین تصاویر ساعت اسمارت بند 9 پرو

علاوه بر صفحه نمایش، قاب کناری آن نیز با تغییراتی مواجه شده است. در مدل جدید، این قاب طراحی متفاوت و پریمیوم‌تری دارد و طراحی زیباتری نسبت به مدل قبلی به خود گرفته است. علاوه بر آن، حاشیه‌های صفحه نمایش نیز به نظر می‌رسد کاهش یافته باشند اما تا منتشر شدن ابعاد ساعت، نمی‌توان این موضوع را به صورت رسمی تایید کرد.

در اولین تصاویر ساعت اسمارت بند 9 پرو سه رنگ سیلور، صورتی و طلایی می‌بینیم که احتمالاً مدل نهایی نیز در همین سه رنگ عرضه شود. با این حال، همچنان ممکن است شیائومی رنگ‌های دیگری نیز در نظر داشته باشد که احتمالاً از روز عرضه از آن رونمایی خواهد کرد.

تا به این لحظه، خبری از جزئیات سخت‌افزاری اسمارت بند 9 پرو منتشر نشده است اما می‌توانیم نگاهی به مشخصات اسمارت بند 8 پرو داشته باشیم و بر اساس آن، دیدگاهی احتمالی در مورد ساعت جدید نیز پیدا کنیم. در نسل قبلی، شیائومی از یک صفحه نمایش 1.74 اینچی AMOLED با رزولوشن 336×480، نرخ تازه‌سازی 60 هرتز و حداکثر روشنایی 600 نیت استفاده می‌کرد که باعث می‌شد صفحه ساعت در زیر نور مستقیم آفتاب نیز به راحتی دیده شود.

اسمارت بند 8 پرو قابلیت‌های نوآورانه و کاربردی در زمینه پایش سلامتی نیز داشت که از نمونه‌های آن می‌توان به پایش مداوم ضربان قلب و اکسیژن خون، پایش سطح استرس، پایش وضعیت خواب و مقاومت در برابر آب تا 5 ATM اشاره کرد. علاوه بر این موارد، 150 حالت ورزشی نیز در این ساعت قرار گرفته که با الگوریتم‌های پیشرفته، می‌تواند بخش زیادی از ورزش‌های شما را پایش و ردگیری کرده و نیازتان را برطرف کند.

با توجه به مشخصات اسمارت بند 8 پرو، انتظار داریم که 9 پرو نیز ویژگی‌هایی مشابه ارائه دهد و در بعضی زوایا، بهتر از مدل قبلی نیز ظاهر شود. می‌توان مطمئن بود که برخی از قابلیت‌ها از جمله تنظیم خودکار روشنایی، قابلیت GPS، واچ‌فیس‌های متنوع و قابلیت Always-On Display و در نهایت، همگام‌سازی بی‌نقص با اپلیکیشن Mi Fitness، در نسخه 9 پرو نیز وجود خواهد داشت و کاربران می‌توانند از آن لذت ببرند.