حذف تبلیغات شیائومی، به‌گفته این غول چینی قرار نیست آسان شود و دارندگان گوشی‌های مقرون به‌صرفه این شرکت، مجبورند با این مشکل در رابط کاربری کنار بیایند.

شرکت شیائومی همیشه گوشی‌هایی بسیار مقرون به‌صرفه با سخت‌افزاری استثنایی تولید می‌کند و به‌همین دلیل، تبدیل به یکی از محبوب‌ترین برندهای بازار شده است. متاسفانه دستگاه‌های این شرکت تبلیغات بسیار زیادی در اپلیکیشن‌های خود به نمایش می‌گذارند که این نیز به لطف کاربری است. خاموش کردن این تبلیغات نیز خود دردسری برای کاربر است زیرا در هر برنامه‌ای باید به‌صورت دستی به بخش تنظیمات و قسمت مربوطه مراجعه کنید و از طریق آن تبلیغات را غیرفعال کنید.

چندی پیش شایعه‌ای منتشر شد که حذف تبلیغات شیائومی قرار است آسان شود و این شرکت چینی، قصد دارد دکمه‌ای در رابط کاربری‌اش تعبیه کند که تمامی این تبلیغات را به‌راحتی غیرفعال خواهد کرد. متاسفانه امروز شیائومی در بیانیه‌ای کاربرانش را ناامید و عنوان کرد به این زودی‌ها قصد ندارد چنین دکمه‌ای به رابط کاربری خود اضافه کند.

شیائومی در گفتگو با وبسایت Android Authority عنوان کرد که قصد دارند برنامه‌های از پیش نصب شده و میزان تبلیغات نمایش داده شده را بهینه و کاهش دهند تا تجربه کاربر از رابط کاربری بهبود یابد. بدین ترتیب، شاهد کاهش بدافزارها در رابط کاربری این شرکت خواهیم بود. با این حال، در این بیانیه به صراحت اعلام شده که دکمه خاصی برای خاموش کردن تمامی این تبلیغات قرار نیست تعبیه شود.

برند-شیایومی

حذف تبلیغات شیائومی در حال حاضر پروسه‌ای زمان‌بر و پردردسر است که برای کاربر امری طاقت فرسا تلقی می‌شود. در بیانیه این شرکت نیز عنوان شده که قرار نیست دکمه‌ای برای خاموش کردن تمامی این تبلیغات قرار دهد و حتی اگر چنین چیزی اضافه کند، تعداد کمی از کاربران آن را کشف و استفاده خواهند کرد! از جمله اپلیکیشن‌هایی که حاوی تبلیغات زیادی هستند می‌توان به File Manager، Music و Downloads اشاره کرد که کاربر باید در قسمت تنظیمات آنان به‌‌صورت دستی، این تبلیغات را غیرفعال کند.

قول شیائومی مبنی بر کاهش تبلیغات و برنامه‌های مزاحم خبری خوب محسوب می‌شود اما باز هم کار کاربران برای جستجو در میان تنظیمات برنامه‌ها و کشف دکمه خاموش کردن تبلیغات را ساده نمی‌کند. دلیل شیائومی برای اضافه نکردن دکمه‌ای ویژه برای غیرفعال کردن این تبلیغ‌ها نیز بسیار احمقانه به‌نظر می‌رسد زیرا در حال حاضر، کاربران مجبوراند تنظیمات اپلیکیشن‌های مختلف را برای پیدا کردن این موضوع زیر و رو کنند.

باید دید شرکت شیائومی در چند سال آینده چه نظری راجع به این موضوع خواهد داشت و آیا غیرفعال کردن تبلیغات را برای کاربران ساده خواهد کرد یا خیر. در این مدت، اگر این مسئله برایتان غیرقابل تحمل است، پیشنهاد می‌کنیم به سراغ برند دیگر با رابط کاربری بهتری بروید که این مشکلات را تجربه نکنید یا در نهایت، مسیرهای طاقت‌فرسای خاموش کردن تبلیغ‌ها را بپیماید.