شیائومی ۲ روز دیگر از لپ‌تاپ ردمی بوک پرو ۱۵ ریزن رونمایی می‌کند که علاوه بر طراحی فوق‌العاده، نسبت به لپ‌تاپ‌های هم‌رده، قیمت پائین‌تری دارد.

به گزارش سایت Gizchina، معمولا لپ‌تاپ‌های شیائومی قیمت پائینی دارند و ردمی بوک پرو ۱۵ ریزن هم از این قاعده مستثنی نیست.

همچنین بر اساس گزارش رسمی، این لپ‌تاپ از تراشه APU ریزن 7 7840HS بهره می‌برد. این تراشه در حقیقت از پردازنده گرافیکی RDNA 3 iGPU و هسته AMD Zen 4 تشکیل شده است.

نکته مهم‌تر قیمت این لپ‌تاپ است. نسخه نسل قبل (شیائومی ردمی بوک پرو ۱۵) فقط ۷۰۰ دلار بود و ردمی بوک پرو ۱۵ ریزن کمتر از ۱۰۰۰ دلار قیمت دارد. برای مقایسه لپ‌تاپ‌های مشابه با قیمت بیش از ۱۰۰۰ دلار عرضه می‌شوند.

تراشه لب تاپ ردمی

همچنین CPU از حافظه کش لایه دوم ۸ مگابایت و لایه سوم ۱۶ مگابایت بهره می‌برد و تا ۵.۱ گیگاهرتز سرعت دارد. پردازنده گرافیکی GPU این دستگاه امتیاز ۲۹۱۰ را در تست گرافیکی 3DMark Time Spy به‌دست آورد که بسیار خوب است و هنگام بازی ویدئویی کاربر را ناامید نمی‌کند.

لپ‌تاپ جدید شیائومی از فریم آلومینیومی و طراحی ساده بهره می‌برد که باعث می‌شود با توجه به قدرت بالا، بسیار سبک باشد و یکی از نقاط قوت این لپ‌تاپ به شمار می‌رود.

همان‌طور که از نام دستگاه پیداست، نسخه ریزن ردمی بوک پرو ۱۵ از صفحه نمایش ۱۵ اینچی استفاده می‌کند. این صفحه از وضوح تصویر 3.2k بهره می‌برد، اما نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتزی تصویر نسبت به نسل قبل ارتقا نیافته است.

ردمی بوک پرو ۱۵

اگرچه اطلاعاتی در مورد باتری و درگاه‌های ورودی این لپ‌تاپ در دسترس نیست، اما با توجه به تصاویر و مشخصات نسخه قبلی می‌توانیم به محصول نهایی نزدیک شویم. این دستگاه از ۲ درگاه USB 3.2، یک درگاه USB 2.0، درگاه HDMI 1.4، جک ۳.۵ میلی‌متری و اسلات کارت میکرو اس‌دی بهره می‌برد. همچنین باتری این لپ‌تاپ با یک‌بار شارژ بیش از ۱۰ ساعت دوام می‌آورد.

ظاهرا شیائومی تصمیم دارد تغییر زیادی در قیمت این لپ‌تاپ نسبت به نسل قبلی ۷۰۰ دلاری ایجاد نکند. ردمی بوک پرو ۱۵ ریزن ۲ روز دیگر عرضه می‌شود و احتمالا خارج از بازار چین هم موجود خواهد شد.

اخبار مرتبط: