بااعلام مدیر برند ردمی، گوشی جدید این شرکت به‌نام توربو ۳ با پردازنده مشابه پرچمداران اقتصادی و قیمت میان‌رده در تاریخ ۲۲ فروردین معرفی می‌شود.

طی هفته‌های گذشته، شایعات متعددی درباره ردمی توربو ۳ منتشر شده بود. این دستگاه قرار است به‌عنوان جدیدترین عضو سری جدید توربو معرفی شود. پیش از این شایعات نشان می‌داد این دستگاه قرار است به‌عنوان یک گوشی میان‌رده با سخت‌افزار مشابه پرچمداران راهی بازار شده و به تراشه اسنپدراگون 8s نسل ۳ مجهز می‌شود. همچنین شایعه شده بود این دستگاه از باتری ۵۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع ۹۰ واتی تغذیه می‌کند و جزئیات بیشتری هم از نمایشگر و بقیه مشخصات آن منتشر شده بود. اکنون گزارشی منتشر شده که تاریخ معرفی آن را ارائه می‌دهد.

بااعلام وانگ تنگ، مدیر برند چینی گوشی ردمی توربو ۳ در تاریخ ۱۰ آوریل مصادف با ۲۲ فروردین معرفی و در بازار چین عرضه می‌شود. وانگ تنگ در توضیحات خود گفت که سری توربو یک‌پله پایین‌تر از سری K خواهد بود. درحقیقت سری K به بهترین سخت‌افزار موجود در بازار مانند تراشه‌های پرچمداران مجهز می‌شوند. از‌سوی دیگر سری توربو هم از نظر پردازشی گوشی‌های قدرتمندی محسوب می‌شوند، اما با پایین نگه‌ داشتن قیمت از بهترین سخت‌افزار استفاده نکرده و به یک پله پایین‌تر از آن قانع می‌شوند.

ردمی توربو ۳

ردمی توربو ۳ هم از این قاعده مستثنی نیست و قرار است یک گوشی میان‌رده با سخت‌افزار قدرتمند باشد. در ادامه گزارش، بخشی از مشخصات فنی و جزئیات درباره ردمی توربو ۳ منتشر شده است. همان‌طور که پیش از این شایعه شده بود این دستگاه به تراشه اسنپدراگون 8s نسل ۳ مجهز می‌شود. این تراشه نسخه کوچک‌تر اسنپدراگون ۸ است که در گلکسی S24 اولترا به‌کار رفته است. بااین حال این تراشه عملکرد بهتری نسبت‌به اسنپدراگون ۸ نسل ۲ دارد که در پرچمداران سری قبل مانند سری گلکسی S23 استفاده شده بود دارد.

به‌این ترتیب می‌‌توان ردمی توربو ۳ را یک گوشی گیمینگ اقتصادی دانست که قدرت پردازشی بسیار بالاتری نسبت‌به گوشی‌های هم‌رده خود دارد. بااین حال فاصله زیادی میان آن و پرچمداران بازار وجود نداشته و می‌تواند تقریبا باهمان سرعت از پس پردازش‌های سنگین بر بیاید. شرکت شیائومی فاش کرد که این دستگاه موفق شده در بنچ‌مارک آن‌توتو امتیاز ۱۷۵۴۲۹۹ را به‌دست آورد. برای مقایسه در حال حاضر ROG فون ۸ پرو با امتیاز ۲۱۴۱۰۰۰ رتبه اول را به‌دست آورده و فاصله زیادی میان دو گوشی وجود ندارد.

مانند تمامی گوشی‌های گیمینگ، شرکت ردمی برای استفاده از تراشه قدرتمند و درعین حال پایین نگه‌داشتن قیمت نهایی مجبور شده در بخش‌های دیگر این دستگاه از سخت‌افزار ضعیف‌تری استفاده کند. به‌همین ترتیب به‌جای استفاده از ۳ دوربین متفاوت، ماژول دوربین دوگانه در پنل پشتی ردمی توربو ۳ دیده می‌شود. البته این مسئله چندان بد نیست، زیرا معمولا دوربین‌های اولترا واید و ماکرو یا تله‌فوتو گوشی‌های غیر پرچمدار عملکرد جالبی نداشته و کاربرد خاصی ندارند. درانتها ردمی اعلام کرد که این دستگاه در سه گزینه رنگی مشکی، طلایی و سبز در دسترس خواهد بود.

اخبار مرتبط: