شیائومی در رویدادی آنلاین به‌صورت رسمی تبلت جدید ردمی پد SE 4G را معرفی کرد؛ محصولی که با نمایشگر بزرگ و قابلیت‌های متنوع، گزینه‌ای جذاب برای کاربران علاقه‌مند به تبلت‌های میان‌رده محسوب می‌شود.

تبلت اقتصادی ردمی پد SE 4g به نمایشگر 8.7 اینچی IPS LCD با رزولوشن 1340×800 پیکسل و نسبت تصویر 5:3 مجهز شده است که برای تماشای فیلم و وب‌گردی ایده‌آل است. این نمایشگر با پشتیبانی از یک میلیارد رنگ، نرخ به‌روزرسانی 90 هرتزی و حداکثر روشنایی 600 نیتی، تجربه‌ بصری روان و لذت‌بخشی را در محیط‌های داخلی و خارجی در اختیار کاربران قرار می‌دهد. همچنین، پوشش گوریلا گلس 3 از نمایشگر در برابر خط‌وخش محافظت می‌کند.

قلب تپنده‌ ردمی پد SE 4G تراشه‌ هشت هسته‌ای Helio G85 از کمپانی مدیاتک است که شامل دو هسته‌ قدرت‌مند 2.0 گیگاهرتزی Cortex-A75 برای پردازش‌های سنگین و شش هسته‌ کم‌مصرف 1.8 گیگاهرتزی Cortex-A55 برای کارهای روزمرهم می‌شود. پردازنده مدیاتک عملکرد روان و قابل‌قبولی را در اجرای برنامه‌ها و بازی‌های معمولی ارائه می‌دهد. همچنین، پردازنده گرافیکی Mali-G52 MC2 به‌اجرای روان بازی‌های گرافیکی کمک می‌کند.

مشخصات ردمی پد SE 4G

علاوه‌براین، این تبلت با دوربین اصلی 8 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی برای تماس‌های ویدئویی و عکس‌های سلفی مناسب است. هردو دوربین قابلیت فیلم‌برداری 1080p با نرخ 30 فریم‌برثانیه را دارند و نیازهای اولیه‌ عکاسی و فیلم‌برداری را برطرف می‌کنند، اما نباید از آن‌ها انتظار بیشتری را مانند نسخه‌های پرچمدار یا میان‌رده داشت.

هنگام معرفی ردمی پد SE 4G، شیائومی اعلام کرد این دستگاه از باتری 6650 میلی‌آمپرساعتی بهره می‌برد که باتوجه‌به مشخصات فنی دستگاه، می‌تواند ساعت‌ها شارژدهی داشته باشد و برای استفاده‌ طولانی‌مدت بدون نیاز به شارژ مجدد مناسب است. همچنین، پشتیبانی از شارژ 10 واتی ازطریق درگاه USB Type-C، حدود 150 دقیقه برای شارژ کامل زمان می‌برد.

طراحی ردمی پد SE 4G

باتوجه‌به برگه مشخصات سخت‌افزاری، Redmi Pad SE 4G در دو مدل با حافظه‌ داخلی 64 یا 128 گیگابایت عرضه می‌شود که هردو مدل به 4 گیگابایت حافظه رم مجهز هستند. همچنین، پشتیبانی از شیار کارت حافظه‌ microSDXC به کاربران اجازه می‌دهد تا فضای ذخیره‌سازی را افزایش دهید. از دیگر ویژگی‌های این تبلت می‌توان به بلندگوهای استریو با پشتیبانی از Dolby Atmos برای تجربه‌ صدای فراگیر، جک 3.5 میلی‌متری صدا برای اتصال هدفون و استاندارد IP53 برای مقاومت در برابر گردوغبار و پاشش آب اشاره کرد.

تبلت ردمی پد SE 4G با ضخامت 8.8 میلی‌متری و وزن 370 گرم، طراحی باریک و سبکی دارد و به‌راحتی قابل حمل است. بدنه‌ پشتی تبلت از جنس شیشه بوده که ظاهری زیبا و مدرن به آن می‌بخشد و فریم آن از جنس پلاستیک ساخته شده است. Redmi Pad SE 4G در سه رنگ جذاب سبز، آبی و خاکستری عرضه خواهد شد. مدل پایه با 64 گیگابایت حافظه‌ی داخلی با قیمت 131 دلار و مدل 128 گیگابایتی با قیمت 143 دلار به‌فروش می‌رسد؛ این تبلت از تاریخ 8 آگوست (18 مرداد) دردسترس کاربران قرار می‌گیرد.