پس از انشار شایعات فراوان، بالاخره شاهد معرفی شیائومی ردمی 13C به صورت رسمی بودیم که میان رده جدیدی از این شرکت به شمار می‌رود.

دستگاه مورد بحث در حقیقت یک میان‌رده اقتصادی به شمار می‌رود. در چند سال اخیر رقابت در بازه قیمتی کمتر از ۲۰۰ دلار بسیار افزایش یافته و شرکت‌ها در تلاشند تا دستگاه‌های با کیفیتی را با قیمت پایین برای کاربران تولید کنند. یکی از فعال‌ترین شرکت‌ها در این بخش شیائومی بوده و حالا محصول جدیدی را برای همین بخش تولید کرده است.

شیائومی 13C برای جایگزینی مدل 12C وارد بازار شده ولی طراحی آن شباهت زیادی به پوکو C65 دارد. البته در بخش سخت‌افزاری تغییراتی به وجود آمده که از پردازنده دستگاه شروع می‌شود. در این دستگاه از پردازنده مدیاتک هلیو G85 استفاده شده که برپایه معماری 12 نانومتری ساخته شده است.

Redmi 13C renders

این تراشه در کنار 4، 6 یا 8 گیگابایت رم عرضه می‌شود و کاربران می‌توانند بسته به نیاز خود، مدل مناسب را انتخاب کنند. برای حافظه دستگاه هم شما می‌توانید گزینه مناسب را بین 128 یا 256 گیگابایت انتخاب کنید اما خوشبختانه امکان افزایش آن به کمک کارت حافظه هم وجود دارد.

مثل نسل‌های قبلی در این دستگاه از یک صفحه نمایش 6.74 اینچی ال سی دی با رزولوشن 1600×720 استفاده شده است. این پنل نرخ بروزرسانی 90 هرتزی دارد که از نوع تطبیق‌پذیر نیست. در بخش بالای این صفحه نمایش از یک دوربین 8 مگاپیکسلی برای ثبت تصاویر و ویدیو‌های سلفی استفاده شده است.

در بخش پشتی شیائومی ردمی 13C هم یک دوبین 50 مگاپیکسلی قرار گرفته که نمی‌توان انتظار زیادی از آن داشت. در بخش پایین ماژول دوربین هم یک سنسور 2 مگاپیکسلی برای ثبت تصاویر ماکرو قرار گرفته است. طبق اطلاعات منتشر شده، این دستگاه از یک باتری 5000 میلی‌آمپری استفاده شده که می‌تواند با توان 18 وات شارژ شود اما شارژ موجود در جعبه آن توان 10 واتی دارد.

قیمت این دستگاه برای مدل 4\128 گیگابایتی از 114 یورو شروع خواهد شد.

مطالب مرتبط: ردمی K70 ماه آینده با تراشه اسنپدراگون معرفی می‌شود