شیائومی در ماه‌های اخیر از تمامی گوشی‌های پرچمدار خود رونمایی کرده و معرفی سری شیائومی پد ۷ می‌تواند پرونده محصولات این شرکت را برای سال 2024 تکمیل کند. در ادامه به بررسی مشخصات منتشر شده از این تبلت‌ها خواهیم پرداخت.

سری شیائومی پد ۷، نسل جدیدی از تبلت‌های پرچمدار این شرکت به حساب می‌آید که قرار است جایگزین سری ۶ شود. البته برخلاف سایر تبلت‌های پرچمدار، محصولات شیائومی قیمت گرانی ندارند اما ویژگی‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری متعدد، آن‌ها را تبدیل به گزینه‌های جذابی می‌کنند.

طبق گزارشات، این سری از تبلت‌ها قرار است شامل دو مدل پایه و پرو باشد. همچنین در ادامه گفته شده که ظاهرا شیائومی قصد دارد این سری را در سه ماهه چهارم سال جاری معرفی و به بازار عرضه کند. اما یک نکته جالب در این میان دیده می‌شود.

اطلاعات منتشر شده از این دستگاه، آن را یک تبلت مناسب برای استفاده در خودرو دانسته‌اند. این به معنای آن است که ظاهرا شیائومی این دستگاه را به گونه‌ای طراحی کرده که بتوان از آن به عنوان یک سیستم مولتی‌مدیا برای خودرو استفاده کرد. پیش‌بینی می‌شود که این قابلیت ابتدا فقط در خودرو‌های شیائومی قابل دسترسی باشد اما ممکن است با گذشت زمان، خودرو‌های دیگر نیز از آن برخوردار شوند.

البته هنوز اطلاعات منتشر شده از این سری زیاد نیست اما برخی از افشاگران اطلاعات مفیدی را از مدل پد ۷ پرو به اشتراک گذاشته‌اند. انتظار می‌رود که این دستگاه به یک صفحه نمایش 12.45 اینچی با نرخ بروزرسانی 144 هرتزی مجهز شود. البته جنس این صفحه نمایش مشخص نیست اما احتمالا در آن مثل نسل قبلی از یک پنل ال‌سی‌دی استفاده خواهد شد.

درست مثل آیپد‌های اپل، در این صفحه نمایش از نسبت تصویر 16:10 استفاده شده که آن را برای استفاده در حالت افقی مناسب‌تر می‌کند. پردازش‌ها در این دستگاه قرار است به وسیله تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 انجام شود که جدید‌ترین نسخه در سری پرچمداران کوالکام به حساب می‌آید.

مسئولیت تامین انرژی در این دستگاه بر‌عهده یک باتری 10000 میلی‌آمپر ساعتی است که طبق مشخصات ذکر شده در استاندارد 3C، می‌تواند با توان 120 وات شارژ شود. طراحی دستگاه تفاوت زیادی با نسل قبلی خود نخواهد داشت اما حالا قرار است در پنل پشتی آن از دو دوربین 50 مگاپیکسلی استفاده شود.

در هر دو دستگاه سری شیائومی پد ۷ قرار است از 4 اسپیکر برای خلق جلوه صوتی فراگیر استفاده شود که می‌توان آن را در حد رقبا دانست. البته باید گفت که همچنان اطلاعات خاصی در مورد مدل پایه شیائومی پد ۷ منتشر نشده و فقط می‌دانیم که این دستگاه قرار است از پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۲ بهره ببرد.

شما بین تبلت‌های سامسونگ و شیائومی کدام را انتخاب می‌کنید؟ به نظرتان آیا سری شیائومی پد ۷ ارزش خرید دارند؟ نظراتتان را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط: گلکسی تب S10 اولترا همزمان با S25 عرضه می‌شود