شیائومی امروز مراسمی را برگزار کرد که در شیائومی 13 اولترا رونمایی شد. البته در این مراسم شاهد معرفی شیائومی پد 6 به همراه چند محصول دیگر هم بودیم که هرکدام نسل قبلی خود را کمی ارتقاع داده بودند. این نسخه از تبلت‌های شیائومی، بهبود‌های زیادی داشته و پیش‌بینی می‌شود در میان بهترین تبلت‌های اندرویدی قرار بگیرد.

در معرفی شیائومی پد 6 و پد 6 پرو مشخص شد که این دو دستگاه از یک صفحه نمایش 11 اینچی ال سی دی استفاده می‌کنند. این پنل رزولوشن 1800×2880 پیکسلی دارد و نرخ بروزرسانی آن هم تا 144 هرتز بالا می‌رود. البته در بخش طراحی تغییرات خاصی به وجود نیامده و فقط ماژول دوربین آن کمی تغییر کرده است.

طبیعتا شیائومی پد 6 پرو مهم‌ترین دستگاه در این سری محسوب می‌شود. این دستگاه از تراشه اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 استفاده می‌کند که نسبت به گذشته پیشرفت خوبی محسوب می‌شود. شیائومی همچنین اعلام کرد که برای مدل پرو از یک باتری 8600 میلی‌آمپری استفاده شده که می‌تواند با توان 67 وات شارژ شود.

برای برقراری تماس‌های ویدیویی هم یک دوربین 20 مگاپیکسلی در بخش کناری صفحه نمایش در نظر گرفته شده است. در این مراسم اعلام شد که مدل پرو از سیستم اسپیکر چهارگانه استفاده می‌کند و هنوز استفاده از آن در مدل استاندارد مشخص نیست.

صفحه نمایش شیائومی پد ۶

البته تفاوت‌های میان مدل پرو و مدل پایه خیلی بیشتر از اسپیکر‌ها است. در معرفی شیائومی پد 6 اعلام شد که این دستگاه قرار است از تراشه اسنپدراگون 870 استفاده کند و قدرت پردازشی کمتری نسبت به مدل پرو داشته باشد. البته دوربین سلفی آن هم ضعیف‌تر شده و در آن از یک سنسور 8 مگاپیکسلی استفاده شده است.

همانطور که انتظار می‌رفت، مدل پایه سرعت شارژ کمتری دارد و شیائومی برای آن شارژر 33 واتی را در نظر گرفته است. باتری این دستگاه کمی از مدل پرو بزرگ‌تر است و اندازه آن 8840 میلی‌آمپر اعلام شده است. طبق برخی اخبار، این سری قرار نیست وارد بازار‌های جهانی شوند و عرضه آن‌ها به چین محدود خواهد بود.

قیمت شیائومی پد برای مدل 6/128 گیگابایتی حدود 276 دلار اعلام شده است و پس از پایان زمان پیش‌فروش، این قیمت به 291 دلار خواهد رسید. قیمت مدل پایه برای پد 6 پرو هم حدود 349 دلار اعلام شده که پس از زمان پیش‌فروش به 363 دلار می‌رسد.

اخبار مرتبط: شیائومی ۱۳ اولترا با ۱ درصد شارژ باتری تا ۱ ساعت دوام می‌آورد