برخی ادعا دارند که میکس فولد 4، جدیدترین گوشی تاشوی شیائومی، به صورت جهانی نیز عرضه خواهد شد. با این حال، اخیراً شواهدی قوی به دست آمده که نشان می‌دهد فروش شیائومی میکس فولد 4 محدود به بازار چین خواهد بود.

گوشی میکس فولد 4 نسبت به نسخه نسل قبل خود، یعنی میکس فولد 3 تغییراتی بزرگ به خود دیده است. بسیاری از طرفداران، چشم به انتظار این گوشی بوده و به همین دلیل، شیائومی نیز وقت و تلاش زیادی صرف ساخت آن کرده است. این دستگاه با کد goku و شماره مدل داخلی N18 شناخته می‌شود. حال خبردار شده‌ایم که فروش شیائومی میکس فولد 4 فقط در بازار چین صورت خواهد گرفت و منابعی کاملاً معتبر نیز این موضوع را تایید کرده‌اند.

گوشی میکس فولد 4 با شماره مدل‌های 24072PX77C و 24076PX3BC شناخته می‌شود. مدل اول، نسخه‌ای از این دستگاه است که ارتباط ماهواره‌ای دارد و مدل دوم، فاقد ارتباط ماهواره‌ای خواهد بود. اگر دقت کنید، در انتهای هر دو شماره مدل، حرف C به چشم می‌خورد که خود همین تاییدی محکم بر عرضه انحصاری آن در بازار چین است.

گوشی تاشویی که قرار است در بازار جهانی نیز به فروش برسد، شیائومی میکس فلیپ بوده و قرار نیست میکس فولد در بازار جهانی در دسترس قرار بگیرد. میکس فلیپ، تاشوی جدید شیائومی است که به صورت بین المللی عرضه شده و در بسیاری از کشورها، حتی ترکیه نیز در دسترس خواهد بود. این دستگاه با کد اسم ruyi و شماره مدل داخلی N8 شناخته خواهد شد.

گوشی شیائومی میکس فولد 4 دستگاهی بسیار قدرتمند، چه از لحاظ دوربین و چه از لحاظ کارایی خواهد بود. این دستگاه در پشت خود، دارای چهار دوربین قدرتمند بوده و تراشه Snapdragon 8 Gen 3 نیز به عنوان هسته اصلی آن عمل خواهد کرد. شیائومی میکس فلیپ و میکس فولد 4 قرار است با هم عرضه شوند. جالب است بدانید که میکس فلیپ، در ابتدا در سال 2021 و با کد اسم argo در دست ساخت بود اما شیائومی به دلایلی دست از کار بر روی آن برداشت و امروزه، نسخه‌ای قدرتمندتر از این دستگاه را منتشر خواهد کرد. انتظار می‌رود در ماه جولای شیائومی از گوشی‌هایی چون میکس فولد 4، میکس فلیپ، ردمی کی 70 اولترا و... به صورت رسمی رونمایی کند.