شیائومی در دنیای دستگاه‌های تاشو نسبتا تازه کار محسوب می‌شود. اما به دلیل ارائه کردن تکنولوژی‌های روز دنیا با قیمت مناسب نسبت به رقبا، کاربران از دستگاه‌های این برند استقبال می‌کنند و شیائومی توانسته به همین روش بخشی از سهم بازار را به خود اختصاص دهد. حالا جزئیات جدیدی در مورد دوربین شیائومی میکس فولد 3 منتشر شده که کمی جزئیات طراحی آن را هم فاش می‌کند.

آخرین دستگاه از این سری، شیائومی میکس فولد 2 نام داشت که مستقیما برای رقابت با سامسونگ ساخته شده یود. این دستگاه تلاش کرده بود تا تمامی ایرادات فولد سامسونگ را برطرف کند یا طراحی آن را ارتقا دهد. شیائومی به این کار هم قانع نشد و در مراسم معرفی این دستگاه، دائما آن را به صورت مستقیم با پرچمدار سامسونگ مقایسه می‌کرد.

البته در مورد این موضوع نمی‌توان شیائومی را مقصر دانست زیرا این شرکت واقعا توانسته بود رقیب کره‌ای خود را به چالش بکشد. حالا جزئیات جدید دوربین شیائومی میکس فولد 3 نشان می‌دهد که این دستگاه قرار است یک لنز پریسکوپی را هم به ماژول خود اضافه کند.

شرکت‌های دیگر تاکنون موفق نشده بودند این کار را عملی کنند زیرا لنز پریسکوپی به فضای بزرگی احتیاج دارد. در گذشته بسیاری از متخصصین اعلام کردند که استفاده از لنزی با این مشخصات در یک دستگاه تاشو بسیار سخت است و برای انجام آن باید طراحی دستگاه را کاملا تغییر داد.

طبق اطلاعات منتشر شده، شیائومی قصد دارد از این دستگاه در نیمه دوم سال 2023 رونمایی کند. همچنین پیش‌بینی می‌شود که در آن از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 استفاده شود که می‌تواند میکس فولد 3 را دوباره با دستگاه‌های دیگر وارد رقابت کند. شیائومی به همین مشخصات قانع نشده و همچنین تلاش می‌کند تا دستگاه خود را به همراه گواهی مقاومت در برابر آب وارد بازار کند.

در سال گذشته برای شارژ دستگاه شما می‌توانستید از یک آداپتور 67 واتی استفاده کنید و شایعات حاکی از آن است که این موضوع تغییری نخواهد کرد. البته میکس فولد 3 قرار است از شارژ به صورت بی‌سیم و یا حتی شارژ معکوس هم بهره‌مند شود که پیشرفت جدیدی محسوب می‌شود.

در پایان باید گفت که با وجود بهبود بسیاری از مشخصات این دستگاه، شیائومی میکس فولد 3 بدنه‌ای باریک‌تر و سبک‌تر نسبت به گذشته خواهد داشت که موضوع قابل توجهی محسوب می‌شود. برای افشای مشخصات بیشتر از این دستگاه، باید تا نزدیک‌تر شدن به زمان رونمایی آن منتظر بمانیم.

خبر مرتبط: شیائومی 13 اولترا به صورت رسمی معرفی شد