عکس‌های حقیقی یا زنده‌ای از گوشی تاشو شیائومی میکس فولد ۳ افشا شده که ماژول چهارگانه با سنسور تله‌فوتو پریسکوپی آن را نشان می‌دهد.

کمپانی شیائومی به‌زودی از سومین نسل گوشی‌های تاشدنی‌ به‌نام شیائومی میکس فولد ۳ رونمایی می‌کند، اما قبل از آن افشاگران جزئیات دقیقی از مشخصات سخت‌افزاری دستگاه را در اختیار کاربران قرار دادند تا مصرف‌کنندگان بدانند نسل جدید تاشوی سازنده چینی از چه ویژگی‌های ظاهری و فنی برخوردار خواهد بود.

یک منبع ناشناس خبری در شبکه اجتماعی محلی ویبو در چین، عکس جدیدی از گوشی تاشو شیائومی میکس فولد ۳ را منتشر کرد و نشان داد که زبان طراحی گوشی مذکور مشابه شماتیک‌هایی است که طی ماه‌های گذشته از آن دیدیم. البته باید یادآور شد که ماژول میکس فولد ۳ درمقایسه با قبل تغییرات زیادی داشته و از ماژول چهارگانه با سنسور تله‌فوتو پریسکوپ همراه می‌شود.

دوربین شیائومی میکس فولد ۳

علاوه‌بر‌این، عکس‌های حقیقی که از شیائومی میکس فولد ۳ منتشر شد نشان می‌دهد پنل پشت دستگاه به چرم مصنوعی مجهز می‌شود تا از تعریق دست و به‌جای ماندن اثرات انگشتان دست جلوگیری کند. ماژول دوربین چهارگانه نیز طبق سال‌های قبل در سمت چپ قرار می‌گیرد که فلش ال‌ای‌دی نیز درون آن قرار می‌گیرد؛ همچنین سنسورها با علامت کمپانی آلمانی لایکا مشخص شده‌اند که نشان دهنده همکاری دو سازنده بایکدیگر است.

برخی گزارش‌ها و افشاگری‌ها ادعا می‌کنند که شیائومی میکس فولد ۳ از همان سیستم چهارگانه شیائومی ۱۳ اولترا بهره‌مند است که شامل سنسور واید ۵۰ مگاپیکسلی یک اینچی سونی IMX989 با لرزش‌گیر اپتیکال، سنسور اولترا واید ۵۰ مگاپیکسلی سونی IMX581، سنسور تله‌فوتو ۵۰ مگاپیکسلی با لرزش‌گیر اپتیکال و زوم اپتیکال ۳.۲ برابری، سنسور تله‌فوتو پریسکوپ ۵۰ مگاپیکسلی با لرزش‌گیر و زوم اپتیکال ۵ برابری می‌شود. ازطرف دیگر، منبع اطلاعاتی دیگری مدعی شد سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با لنز سونی IMX800 معرفی می‌شود.

باوجوداین، هنوز نمی‌توان این شایعات و اخبار پیرامون سیستم دوربین شیائومی میکس فولد ۳ را به‌رسمیت شناخت، چراکه هیچ‌یک از اطلاعات ذکر شده مورد تایید کمپانی سازنده قرار نگرفنه است؛ بنابراین باید منتظر روز معارفه یا افشاگری‌ها ازسوی منابع معتبر اطلاعاتی باشیم.

صفحه نمایش شیائومی میکس فولد ۳

عکس دومی که از شیائومی میکس فولد ۳ دردسترس کاربران قرار گرفت نمایی از صفحه‌نمایش داخلی دستگاه را به ما نشان می‌دهد. اگر با دقت بیشتری به این نمایشگر بنگریم متوجه می‌شویم که خبری از سنسور سلفی نیست که این موضوع توصیف‌گر تجربه همه‌جانبه از صفحه‌نمایش داخلی دستگاه تلقی می‌شود؛ البته نباید تصور کنیم که دستگاه دوربین سلفی داخلی ندارد، بلکه باید دانست گوشی تاشو شیائومی از فناوری سنسور سلفی زیر نمایشگر برخوردار خواهد شد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که شیائومی میکس فولد ۳ از تراشه اسنپدراگون ۸+ نسل ۲ بهره می‌برد که سرعت پرقدرت‌ترین هسته آن به ۳.۳۶ گیگاهرتز می‌رسد و برای عملکرد یکپارچه و منسجم به حداکثر ۱۶ گیگابایت حافظه رم LPDDR5X و حداکثر یک ترابایت حافظه داخلی UFS 4.0 مجهز می‌شود. همچنین برای تامین انرژی دستگاه یک باتری ۴۸۰۰ میلی‌آمپر ساعتی استفاده خواهد شد که با شارژ سیمی سریع ۶۷ واتی و شارژ سریع بی‌سیم ۵۰ واتی پشتیبانی می‌شود و می‌تواند در مدت‌زمان ۳۰ دقیقه شارژ دستگاه را از صفر به صد برساند. پیش‌بینی می‌شود درکنار شیائومی میکس فولد ۳ گوشی‌ها و تبلت‌های دیگری نظیر ردمی K60 اولترا، ردمی پد ۲ و پد ۶ مکس معرفی شوند.

اخبار مرتبط: تصویر جدیدی از شیائومی میکس فولد ۳ افشا شد