طی روزهای آینده گوشی تاشو شیائومی میکس فولد ۳ در چین معرفی می‌شود، اما کمپانی سازنده قبل از آن بخشی از مشخصات فنی صفحه‌نمایش آن را منتشر کرد.

براساس اعلام رسمی ازسوی کمپانی شیائومی، گوشی تاشو شیائومی میکس فولد ۳ در تاریخ بیست‌وسوم مردادماه معرفی کند. دو نسل قبلی سری میکس فولد با استقبال خوبی مواجه نشد، اما سازنده چینی قصد دارد برای پیدا کردن جایگاه مناسبی در بازار تاشو‌ها درسال ۲۰۲۳ دستگاه بسیار مناسبی با تغییرات فراوانی نسب گذشته روانه بازار کند. برای مثال، صفحه‌نمایش و ظرفیت باتری درمقایسه با میکس فولد ۱ و میکس فولد ۲ افزایش یافته است که در ادامه به جزئیات بیشتری از ویژگی‌های آن‌ها می‌پردازیم.

طبق گزارش‌ها، شیائومی میکس فولد ۳ به صفحه‌نمایش داخلی ۸.۰۲ اینچی از نوع امولد با رزولوشن 1440×۲۵۶۰ پیکسل، نرخ به‌روزرسانی ۱۲۰ هرتزی و سطح روشنایی خودکار ۲۶۰۰ نیتی مجهز می‌شود. مدیرعامل شیائومی، لی جون، می‌گوید میکس فولد ۳ از عمرباتری بسیار مناسبی برخوردار است و حدود ۵۲درصد نسبت به نسل گذشته از بهره‌وری انرژی بیشتری برخودار خواهد شد که به کاربران این اجازه را می‌دهد در طول شبانه‌روز از دستگاه استفاده بهینه داشته باشند.

باتری شیائومی میکس فولد ۳

آزمایش صورت گرفته نشان می‌دهند، شیائومی میکسل فولد ۳ با سطح روشنایی ۵۰۰ نیتی می‌تواند یک صفحه سفید را به‌صورت مداوم تا هشت ساعت نشان دهد؛ این آزمایش بیان‌گر استفاده از بهترین فناوری روز دنیا دربخش باتری محسوب می‌شود که در گوشی‌های تاشو بسیار حائز اهمیت بوده و کاربران مشکلات زیادی با باتری‌ کوچک گوشی‌های تاشو دارند.

کمپانی چینی شیائومی ادعا می‌کند گوشی میکس فولد ۳ می‌تواند بیشتر از یک روز شارژدهی داشته باشد که برای سایر تاشو‌های بازار امری غیرممکن به‌حساب می‌آید و هریک از آن‌ها به یک یا دوبار شارژ درطول روز نیاز دارند. اخبار نشان می‌دهد سیستم باتری به‌صورت دو سلولی با تراشه‌های شیائومی سرج ساخته می‌شود که عملکرد خوبی دارند. باتری دستگاه یادشده ۴۸۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بوده و از شارژ سریع سیمی ۶۷ واتی و بی‌سیم سریع ۵۰ واتی پشتیبانی می‌کند.

شیائومی میکس فولد ۳ دارای ماژول چهارگانه دوربین خواهد بود که با همکاری کمپانی آلمانی لایکا ساخته می‌شود. این ماژول از سنسور واید ۵۰ مگاپیکسلی سونی IMX989، سنسور اولترا واید، سنسور تله‌فوتو و سنسور تله فوتو پریسکوپ میزبانی می‌کند و انتظار می‌رود عملکردی مشابه شیائومی ۱۳ اولترا داشته باشد که نحوه عکاسی با گوشی‌هاش هوشمند را وارد سطح جدید کرده است.

یکی دیگر از ویژگی‌های قابل‌توجه شیائومی میکس فولد ۳ استفاده از فناوری جدید لولا محسوب می‌شود که می‌تواند به کاهش فرورفتگی نمایشگر و شکاف بین آن کمک کند. همچنین، این تاشو نسل جدید بسیار باریک‌تر و سبک‌تر از گذشته خواهد بود.

اخبار مرتبط: مقایسه گلکسی زد فولد ۵ و شیائومی میکس فولد ۳؛ کدام گلادیاتور برنده مبارزه می‌شود؟