شرکت شیائومی باوجود دریافت گواهی MIIT برای میکس فلیپ، قصد دارد قابلیت ارتباط ماهواره‌ای را از این دستگاه حذف کند تا به‌جای آن باتری دستگاه بزرگ‌تر شده و به دوربین تله‌فوتو مجهز شود.

شرکت شیائومی تاکنون ۳ گوشی میکس فولد، فولد ۲ و فولد ۳ را راهی بازار کرده است. هر ۳ دستگاه در مدل تاشو کتابی یا فولد هستند و تاکنون هیچ گوشی شیائومی تاشو مدل فلیپ که به‌صورت عمودی باز و بسته می‌شود راهی بازار نشده است. غول چینی قصد دارد امسال اولین گوشی تاشو خود در سبک فلیپ را به‌نام شیائومی میکس فلیپ معرفی کند و تاکنون اخبار و اطلاعات زیادی از این دستگاه منتشر شده است. اکنون گزارش جدیدی منتشر شده که اطلاعات بیشتری درباره شیائومی میکس فلیپ ازجمله باتری، دوربین و ارتباط ماهواره‌ای در اختیار می‌گذارد.

۲ ماه قبل گزارشی درباره شیائومی میکس فلیپ منتشر شد که نشان می‌داد این دستگاه به‌ارتباط ماهواره‌ای مجهز می‌شود. درحقیقت این دستگاه گواهی MIIT را دریافت کرده بود که این مسئله را تایید می‌کرد. اما گزارش جدیدی از Digital Chat Station، افشاگر نام‌آشنا چینی منتشر شده که نشان می‌دهد شیائومی تصمیم خو را عوض کرده است. براین اساس شیائومی تصمیم گرفت تا قابلیت ارتباط ماهواره‌ای را در شیائومی میکس فلیپ حذف کند تا بتواند قابلیت‌های دیگری را جایگزین آن کند. درنتیجه، شیائومی میکس فلیپ به دوربین تله‌فوتو و باتری بزرگ‌تر نسبت‌به قبل مجهز می‌شود.

Xiaomi Mix Flip

اگرچه در این گزارش خبری از ظرفیت دقیق باتری نیست، پیش از این مشخص شده بود میکس فلیپ به دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و دوربین تله‌فوتو با زوم ۳ برابری مجهز می‌شود. همچنین صفحه‌نمایش بیرونی ساده‌ای برای آن درنظر گرفته شده که ماژول دوربین کنار آن قرار می‌گیرد. این دستگاه به تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ مجهز می‌شود، بااین حال معمولا گوشی‌های تاشو به‌دلیل فضای کم خنک‌کننده مناسبی نداشت و درنتیجه با بالا رفتن دما، پایداری بسیار پایینی دارند. بنابراین باید منتظر بمانیم تا میزان پایداری این دستگاه مشخص شود.

شیائومی میکس فلیپ احتمالا همراه با میکس فولد ۴ معرفی می‌شود. شیائومی میکس فولد ۴ قرار است یک گوشی تاشو بسیار نازک باشد تا هنگام تا شدن ضخامت زیادی نداشته باشد. علاوه‌بر آن این دستگاه مانند شیائومی ۱۴ اولترا به ماژول دوربین چهارگانه مجهز می‌شود که شامل سنسور ۵۰ مگاپیکسلی و لنز تله‌فوتو پریسکوپی خواهد بود. بااین حال هیچ‌یک از اطلاعات منتشر شده رسمی نیستند و باید منتظر اعلام رسمی شیائومی باشیم.

اخبار مرتبط: