طی اقدامی بسیار غافلگیرانه، کمپانی شیائومی قابلیت پخش ویدئو درحالت پس‌زمینه را از سیستم‌عامل جدید HyperOS حذف خواهد کرد.

همان‌طورکه می‌دانید، شیائومی با انتشار رابط کاربری MIUI 12 از قابلیت محبوب پخش ویدئو در پس‌زمینه رونمایی کرد که به‌کاربران شایانی می‌کند؛ باوجوداین، به‌نظر می‌رسد سازنده چینی قصد دارد این ویژگی کاربردی از سیستم‌عامل جدید HyperOS برای همیشه حذف کند، چراکه با برخی هشدارهای کمپانی آمریکایی گوگل مواجه‌شده آن‌ها را ناچار به‌اطاعت و حذف قابلیت پخش ویدئو پس‌زمینه می‌کند؛ در ادامه قصد داریم به‌جزئیات بیشتری ازاین خبر بپردازیم.

حذف پخش ویدئو پس‌زمینه HyperOS

باتو‌جه‌به قابلیت پخش ویدئو در پس‌زمینه، باید بگوییم کاربران می‌توانستند به‌راحتی و بدون هیچ‌گونه مشکلی به‌تماشای ویدئو بپردازند، بدون آن‌که نیاز باشد در آن صفحه بمانند. درحقیقت، چنین ویژگی در اپلیکیشن‌های مختلف مانند یوتیوب مورد استفاده قرار می‌گرفت و حتی کاربران بدون اشتراک پریمیوم نیز می‌توانستند از آن بهره‌مند شوند. درحال‌حاضر، ویژگی موردبحث برای پخش موسیقی به‌جای سایر اپلیکیشن‌های توسط کاربران به‌کارگرفته می‌شوند که ازنظر گوگل ممنوع است.

شیائومی قصد دارد با ارائه آپدیت‌های جدید به‌تدریج قابلیت پخش ویدئو در پس‌زمینه را از Video Toolbox حذف کند، چراکه موارد بسیار کاربردی و جذابی در آن قرار دارد که از رابط کاربری MIUI 12 اضافه شد. اکنون در سیستم‌عامل HyperOS یا همان MIUI 15 گزینه پخش ویدئو در پس‌زمینه یا صفحه‌ خاموش وجود نخواهد داشت؛ بنابراین تنها کاربرانی می‌توانند از چنین قابلیتی بهره‌مند شوند که از اشتراک پریمیوم در شبکه اجتماعی یوتیوب برخوردار هستند.

رابط کاربری MIUI 12

درحال‌حاضر، کاربران باید توجه داشته باشند که درصورت ارتقا دستگاه‌هایشان به HyperOS دیگر از قابلیت نرم‌افزاری پخش ویدئو در پس‌زمینه بهره‌مند نخواهند بود و کمپانی شیائومی آن را غیرفعال می‌کنند تا درخواست گوگل دراین‌زمینه اجرایی شود. اگرچه کاربران به‌شدت ناراضی خواهند بود، اما احتمالا روش‌های مختلفی برای استفاده از در آینده معرفی خواهند شد که درآن‌صورت بخشی ازآن‌ها را با شما به‌اشتراک خواهیم گذاشت تا بتوانید به‌راحتی ویدئوها را تماشا کنید.

اخبار مرتبط: