شیائومی در شرف رونمایی از دو گوشی جدیدش با نام‌های Mix Flip و Mix Fold 4 است. در این‌خبر جزئیاتی از رنگ‌بندی این تاشوهای شیائومی نیز فاش شده است.

شیائومی درحالی‌که به اواخر تیرماه نزدیک می‌شویم، خود را برای عرضه‌ سه گوشی پرچمدار جدید در بازار چین آماده می‌کند. این سه گوشی شامل Mix Fold 4، Mix Flip و Redmi K70 Ultra می‌شوند. این کمپانی پیش‌تر از طراحی Redmi K70 Ultra رونمایی کرده است. به‌نظرمی‌رسد که اولین تیزرهای مربوط به طراحی نسل بعدی گوشی‌های تاشو‌ی شیائومی نیز قرار است در همین هفته منتشر شوند. درهمین‌حال، افشاگری با نام مستعار «Panda is Bald»، اطلاعاتی در مورد رنگ‌بندی و برخی جزئیات دیگر مربوط به Mix Fold 4 و Mix Flip به اشتراک گذاشته است.

انتظارمی‌رود Mix Fold 4 در چهار رنگ سفید، مشکی، آبی و نسخه‌ ویژه‌ای با روکش چرم کِوْلر عرضه شود. (کِوْلر در واقع نوعی چرم مصنوعی یا پارچه‌ی شبیه به چرم است.) از سوی دیگر، مدل Mix Flip نیز در رنگ‌های سفید، بنفش، مشکی و نسخه‌ای با طراحی ترکیبی به رنگ بنفش در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. این گزارش همچنین حاکی‌ازآن‌است که هردو مدل در بالاترین پیکربندی خود از 16 گیگابایت حافظه‌ رم و 1 ترابایت حافظه‌ داخلی بهره‌مند خواهند بود. باوجوداین، هنوز شیائومی به‌طوررسمی تاریخ برگزاری رویداد معرفی این محصولات را اعلام نکرده است.

تاشوهای شیائومی Mix Flip و Mix Fold 4
تاشوهای شیائومی Mix Flip و Mix Fold 4

با استناد به پست دیگری در ویبو که توسط همین منبع منتشر شده است، تاریخ احتمالی برگزاری رویداد رونمایی از این محصولات، 29 تیرماه 1403 جولای عنوان می‌شود. انتظار می‌رود در این رویداد علاوه‌بر تاشوهای شیائومی Mix Flip و Mix Fold 4، شاهد معرفی نسل جدیدی از ساعت‌های هوشمند، دستبندهای سلامتی و هدفون‌های بی‌سیم شیائومی نیز باشیم.

هردو گوشی تاشوهای شیائومی Mix Flip و Mix Fold 4، از قدرتمندترین پردازنده‌ حال‌حاضر یعنی اسنپدراگون 8 نسل 3 بهره خواهند برد و از فناوری شارژ سریع 67 وات پشتیبانی می‌کنند. اما این تنها شباهت این دو گوشی نیست. Mix Fold 4 به قابلیت‌های ویژه‌ای همچون امکان برقراری ارتباط ماهواره‌ای دوطرفه و مقاومت در برابر آب با استاندارد IPX8 مجهز خواهد شد. همچنین، به‌نظرمی‌رسد که برخلاف نسل گذشته، پشتیبانی از شارژ بی‌سیم نیز به قابلیت‌های Mix Fold 4 اضافه شده باشد.

Mix Flip از یک باتری 4700 میلی‌آمپرساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع 67 وات نیرو می‌گیرد. باتوجه به‌این‌ظرفیت، عمر باتری این گوشی با سایر پرچمداران غیر تاشو برابری کند. علاوه‌براین، Mix Flip برای تجربه‌ عکاسی سطح بالا، از سیستم تصویربرداری لایکا بهره خواهد برد. انتظارمی‌رود این گوشی در پنل پشتی، از یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی و یک لنز تله‌فوتو 60 مگاپیکسلی با قابلیت زوم اپتیکال دو برابر استفاده کند.

به‌نظرمی‌رسد دوربین اصلی شیائومی Mix Fold 4 به بزرگی 50 مگاپیکسل با لرزش‌گیر اپتیکال (OIS) باشد. انتظارمی‌رود درکناراین دوربین اصلی، شاهد لنزهای فوق عریض 12 مگاپیکسلی، تله‌فوتو 60 مگاپیکسلی با قابلیت زوم اپتیکال دو برابر و یک لنز پریسکوپ 10 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 5 برابر باشیم. این مجموعه دوربین، Mix Fold 4 را به یک ابزار قدرتمند برای عکاسی در شرایط مختلف تبدیل می‌کند.