بر طبق اطلاعات به‌دست آمده از لیکری معروف، شرکت‌های چینی شیائومی، هواوی و آنر همگی قصد عرضه تبلت‌هایی با تکنولوژی جدید صفحه نمایش در سال‌جاری را دارند.

بر طبق شایعات، شیائومی مدتی است که بر روی تبلت سری شیائومی پد 7 کار می‌کند. این سری دارای دو نسخه پد 7 و پد 7 پرو خواهد بود. هر دوی این تبلت‌ها به احتمال زیاد دارای صفحه نمایش OLED خواهند بود که جایگزین IPS LCD می‌شود که در نسل قبلی، یعنی شیائومی پد 6 و پد 6 پرو استفاده شده بود. با‌این‌حال، به‌نظر می‌رسد تنها با یک پنل OLED معمولی طرف نخواهیم بود زیرا بر طبق اطلاعات کاربری به نام Smart Pikachu در شبکه اجتماعی چینی ویبو، سری پد 7 شیائومی قرار است از تکنولوژی جدید صفحه نمایش، یعنی پنل OLED دو لایه استفاده کند.

پنل OLED دولایه برای اولین‌بار در تبلت مجیک 6 آلتیمیت شرکت آنر استفاده شد اما با لحاظ شدن آن در آیپد پرو 2024 توسط شرکت اپل، در میان کاربران به محبوبیت زیادی دست یافت. این تکنولوژی جدید، مزیت‌های واضحی نسبت به پنل تک لایه دارد که از جمله آن می‌توان به عمر بیشتر در و افزایش روشنایی اشاره کرد. استفاده از چنین تکنولوژی قطعاً به سود کاربر خواهد بود و استفاده گسترده از آن توسط شرکت‌های مختلف، می‌تواند در نهایت به سود کاربران باشد و محصولی بهتر برایشان به دنبال بیاورد.

صفحه نمایش های OLED  IPS LCD

یکی دیگر از دستگاه‌هایی که بر طبق شایعات قرار است از تکنولوژی جدید صفحه نمایش استفاده کند، گوشی پرچم‌دار شیائومی 15 اولترا است. این شایعات همچنین اشاره می‌کنند که شرکت‌های آنر و هواوی نیز تبلت‌هایی با پنل OLED دو لایه برای عرضه در سال 2024 در نظر دارند و تا پایان سال شاهد این دستگاه‌ها در بازار خواهیم بود. با این حال، اطلاعاتی از اسم این محصولات منتشر نشده و فعلاً نمی‌دانیم کدام مدل‌ها از این تکنولوژی بهره می‌برند.

از سایر مشخصات تبلت‌های سری شیائومی پد هفت، می‌توان به استفاده از تراشه پرچم‌دار حال حاضر شرکت کوالکام یعنی Snapdragon 8 Gen 3 اشاره کرد. سری پد 6 که در سال گذشته نیز منتشر شدند، دارای تراشه 8+ Gen 1 بودند. واضح است که امسال از نظر سخت‌افزاری، شاهد پیشرفتی واضح در بخش عملکردی این تبلت‌ها خواهیم بود و کاربران از دستگاهی قدرتمند بهره‌مند می‌شوند که به راحتی پاسخگوی تمامی نیازهایشان است. این تبلت با رابط کاربری HyperOS عرضه می‌شود و انتظار داریم هماهنگی کامل و بی‌نقصی میان آن و سایر دستگاه‌های این رابط کاربری ببینیم.

شیائومی روند گرفتن تاییدیه برای این دو تبلت از اتحادیه اوراسیا را تکمیل کرده و حال این دو دستگاه با شماره مدل‌های 24091RPADG و 2410CRP4CG به ثبت رسیده‌اند. بر اساس گزارشات، این دو شماره مدل به طور قطع به شیائومی پد 7 و شیائومی پد 7 پرو تعلق دارند. به احتمال زیاد، در ماه سپتامبر شاهد عرضه رسمی این دو دستگاه قدرتمند خواهیم بود که از تکنولوژی‌های روز دنیا بهره می‌گیرند.