امروز شرکت شیائومی به‌صورت رسمی تاریخ انتشار شیائومی 14T و شیائومی 14T پرو، پرچم‌داران موردانتظار خود را اعلام کرد.

به گفته شرکت چینی شیائومی، دو مدل گوشی شیائومی 14T و شیائومی 14T پرو قرار است در تاریخ 26 سپتامبر (5 مهر) عرضه شود تا مسیر این شرکت در راه معرفی دستگاه‌هایی با قیمت مناسب و دوربین قدرتمند را ادامه دهد. در این نسخه نیز همکاری شیائومی با شرکت Leica ادامه خواهد یافت. این همکاری اولین بار در سری شیائومی 13T آغاز شد و حال، هر دو مدل جدید این سری نیز از لنزهای ویژه Leica استفاده می‌کنند که رنگ‌ها را به شکلی عالی ثبت و تقدیم کاربر می‌کند. غول چینی در توضیحات نمایش این گوشی از واژه‌های عکس‌برداری واقع‌گرایانه و هنری استفاده کرده است که قطعاً به پروفایل جدیدی از لنزهای Leica اشاره دارد.

علاوه بر تاریخ انتشار شیائومی 14T و 14T پرو، تصاویری از آنان نیز لو رفت که جزئیات مختلفی از این دو دستگاه موردانتظار را به تصویر می‌کشد. نسخه عادی قرار است در چهار رنگ مختلف و نسخه پرو نیز در سه رنگ، به بازار عرضه شوند. در کنار چیدمان دوربین‌ها در پشت هر دو گوشی، عبارت Leica نیز به چشم می‌خورد تا تاییدی بر استفاده از لنزهای این کمپانی توسط غول چینی باشد. در هر دوی این مدل‌ها، از سه دوربین با فلش LED مجزا استفاده شده است. متاسفانه در این سری نیز شاهد لنز پریسکوپی برای زوم نیستیم و باری دیگر، الگوی همیشگی شیائومی برای سری T تکرار شده است.

تاریخ انتشار شیائومی 14T

از تصاویر لو رفته می‌توانیم ببینیم که در نسخه عادی شیائومی 14T، خمیدگی‌هایی در پشت گوشی اعمال شده است تا مدل پرو که کامل تخت ظاهر شده، متفاوت باشد. با این حال، قسمت جلویی هر دو گوشی مانند سایر نسخه‌های این سری در گذشته، کاملاً تخت ظاهر شده است. از دیگر جزئیات مدل شیائومی 14T عادی می‌توان به صفحه نمایش 6.67 اینچی از جنس AMOLED با رزولوشن 1.5K، نرخ تازه‌سازی 144 هرتز و حداکثر روشنایی 4000 نیت اشاره کرد که ارقامی خیره‌کننده به نظر می‌رسند.

انتظار داریم هر دو گوشی جدید شیائومی، از تراشه‌های ساخته شرکت مدیاتک استفاده کنند. در 14T عادی تراشه Dimensity 8300-Ultra به کار گرفته شده و از طرف دیگر، 14T پرو نیز دارای تراشه Dimensity 9300+ خواهد بود تا کمی قوی‌تر و تواناتر از مدل پایه خود ظاهر شود. هر دوی آنان حافظه رم 12 گیگابایتی به کاربر تقدیم می‌کنند که کافی به نظر می‌رسد. مدل عادی با حافظه داخلی 256 گیگابایتی و مدل پرو نیز با حافظه داخلی 512 گیگابایتی در دسترس قرار می‌گیرد.

در سیستم دوربین‌های این دو گوشی موردانتظار، از یک دوربین 50 مگاپیکسلی در هر دو مدل استفاده شده است. در کنار آن، از یک لنز تله‌فوتوی 50 مگاپیکسلی و یک لنز اولتراواید 12 مگاپیکسلی اشاره کرد. در جلو نیز یک لنز 32 مگاپیکسلی درج شده تا از آن برای ثبت تصاویر و ویدئوهای سلفی استفاده کنید. هر دوی این گوشی‌ها نیز موفق به دریافت تاییدیه IP68 برای مقاومت در برابر آب و گرد و غبار شده است.

تا به این لحظه خبری از قیمت نهایی این دو گوشی به گوش نرسیده است اما ظاهراً نسخه شیائومی 14T قرار است با قیمت 719 دلار و نسخه شیائومی 14T پرو با 996 دلار در دسترس قرار بگیرد.