شیائومی قصد دارد لپ‌تاپ شیائومی Book 14 را با نمایشگر ۱۲۰ هرتزی، وضوح ۲.۸K و پردازنده‌های اینتل نسل دوازدهم در بازار جهانی عرضه کند.

در حالی که کاربران منتظر عرضه گوشی‌های هوشمند سری ۱۴ شیائومی در خارج از بازار چین هستند، این کمپانی اخیرا لپ‌تاپ جدید خود را به نام شیائومی Book 14 معرفی کرد. این دستگاه با صفحه نمایش ۱۴ اینچی، وضوح ۲.۸K، نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتزی و دقت روشنایی ۳۰۰ نیت با نسبت کنتراست ۱.۵۰۰:۱، تصاویر باکیفیتی را برای کاربران ایجاد می‌کند. همچنین پنل آن از دامنه رنگی sRGB پشتیبانی می‌کند که از دقت رنگ بالایی برخوردار است.

طبق تازه‌ترین گزارش‌ها، این لپ‌تاپ ۱.۳۷ کیلوگرمی در دو نسخه راهی بازار خواهد شد. نسخه پایه با پردازنده اینتل Core i3-1220P و کارت گرافیکی اینتل UHD به‌همراه حافظه رم ۸ گیگابایتی LPDDR5 و حافظه داخلی۲۵۶ گیگابایتی عرضه می‌شود. نسخه بالاتر از پردازنده مرکزی اینتل Core i5-12500H، پردازنده گرافیکی Intel Iris Xe، حافظه رم ۱۶ گیگابایتی LPDDR5 و حافظه داخلی۵۱۲ گیگابایتی PCIe 4.0 بهره می‌برد.

مشخصات شیائومی بوک 14

شیائومی Book 14 به یک باتری ۵۶ وات‌ساعتی مجهز شده است که در صورت شارژ کامل برای مدت ۱۲ ساعت شارژدهی خواهد داشت. لپ‌تاپ جدید شیائومی مجهز به اتصال وای‌فای، خروجی ویدئویی HDMI 2.1، پورت USB-C 3.2 و بلوتوث ۵.۲ است که قابلیت اتصال به طیف وسیعی از دستگاه‌های جانبی را دارد. همچنین طبق اطلاعات به‌دست آمده، این دستگاه از ویندوز ۱۱ پشتیبانی می‌کند.

در حال حاضر، اطلاعات دقیقی از قیمت این لپ‌تاپ منتشر نشده است و از آن‌جایی که در وب‌سایت جهانی قرار گرفته است بنابراین به زودی عرضه خواهد شد. کاربران امیدوارند همان‌طور که شیائومی در عرضه گوشی‌های هوشمند با قیمت اقتصادی عملکرد خوبی دارد این‌بار نیز بتواند لپ‌تاپ جدید خود را با قیمتی مناسب ارائه دهد.

خبر مرتبط: سامسونگ لپ تاپ با نمایشگر لمسی تاشو می‌سازد