شایعات حاکی از آن است که شیائومی 15 اولترا با سنسور 200 مگاپیکسلی و زوم اپتیکال 4 برابری، قیمتی پایین‌تر از رقبای قدرتمندی همچون آیفون 16 پرو مکس و گلکسی اس 25 اولترا خواهد داشت.

دو غول دنیای فناوری، اپل و سامسونگ، در‌حال آماده‌سازی پرچمداران خود با قابلیت‌های دوربین قابل‌توجهی هستند، اما بر‌اساس شایعات، شیائومی 15 اولترا با دوربین فوق‌العاده‌اش، گوی سبقت را از رقبا خواهد ربود. اطلاعات فاش‌شده از‌سوی یک منبع آگاه حاکی‌از‌ آن‌ است که شیائومی 15 اولترا که به‌پردازنده قدرتمند اسنپدراگون 8 نسل 4 کوالکام مجهز شده، از یک دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی بهره خواهد برد، اما شیائومی 15 اولترا قابلیت های شگفت انگیز دیگری نیز در‌آستین دارد. قابلیت زوم اپتیکال 4 برابری دوربین این گوشی، شما را مبهوت خواهد کرد.

افشاگر مشهور، Ice Universe، در شبکه اجتماعی Weibo اعلام کرده‌است که شیائومی 15 اولترا به‌یک سیستم دوربین چهارگانه مجهز خواهد شد که یکی از لنزهای آن دارای رزولوشن بی‌نظیر 200 مگاپیکسل است. با‌توجه به‌اینکه سامسونگ تنها تولیدکننده حسگرهای دوربین در صنعت موبایل است که به‌طور فعال بر‌روی حسگرهایی با مگاپیکسل بسیار بالا کار می‌کند و آنها را به‌تولید انبوه می‌رساند، این سنسور قدرتمند بدون شک متعلق به‌این کمپانی کره‌ای خواهد بود. همچنین، افشاگر دیگری به‌نام Digital Chat Station اطلاعات تکمیلی را فاش کرده‌است که نشان می‌دهد یک برند معتبر در‌حال آزمایش یک دوربین اصلی سفارشی 35 میلی‌متری و یک حسگر 200 مگاپیکسلی HP9 بوده است.

سنسور 200 مگاپیکسلی شیائومی 15 اولترا

گزارش شده است که حسگر پیشرفته HP9 تولید شده توسط سامسونگ، علاوه‌بر شیائومی 15 اولترا، در پرچمداران آینده Vivo و Nubia نیز به‌کار گرفته خواهد شد. یکی از مزیت‌های برجسته شیائومی 15 اولترا نسبت به‌رقبایی مانند آیفون 16 پرو مکس و گلکسی اس 25 اولترا، قابلیت زوم بدون افت کیفیت در بیش‌از یک لنز است. شایعات می‌گوید که علاوه‌بر سنسور اصلی 200 مگاپیکسلی، یک لنز زوم ثانویه نیز شیائومی 15 اولترا گنجانده خواهد شد که قابلیت زوم اپتیکال را فراهم می‌کند. اگرچه حداکثر میزان زوم هنوز مشخص نشده است، اما قابلیت زوم اپتیکال در‌ بیش‌ از یک لنز نوید یک تحول بزرگ در عکاسی با موبایل را می‌دهد. شیائومی 15 اولترا به‌جمع معدود گوشی‌های هوشمندی خواهد پیوست که به‌سیستم دوربین چهارگانه در پشت مجهز هستند.

اما باید توجه داشت که برای تولید تصاویر و ویدیوهای با کیفیت بالا، تنها سخت‌افزار اپتیکی کافی نیست و پردازش نرم‌افزاری نیز نقشی حیاتی ایفا می‌کند. بنابراین باید منتظر ماند و دید که شیائومی چه میزان منابع و تخصص را در این زمینه به کار گرفته است. درحال‌حاضر، مشخصات اعلام شده بسیار امیدوارکننده است و باید دید که عملکرد شیائومی 15 اولترا در دنیای واقعی پس از عرضه رسمی چگونه خواهد بود.