امروز افشاگری به‌نام Yogesh Brar موفق شد که مشخصات گوشی شیائومی 15، جدیدترین پرچم‌دار این برند چینی را به‌طور کامل لو دهد.

چهار ماهه آخر هر سال میلادی، تبدیل به میدان جنگی برای برندهای چینی می‌شود که هر کدام با فاصله‌ای بسیار کم از یکدیگر، شروع به رونمایی و منتشر کردن پرچم‌دارهای خود می‌کنند که در آنان نیز از جدیدترین تکنولوژی‌های روز استفاده شده است. امسال نیز این قاعده پابرجاست و همانطور که می‌دانید، چندی پیش برند ویوو جدیدترین سری پرچم‌دار خود را به بازار عرضه کرد. از طرف دیگر، شرکت اوپو نیز قرار است هفته آینده، از سری اوپو فایند X8 رونمایی کند. علاوه‌بر این دو، زمان عرضه شیائومی 15، جدیدترین پرچم‌دار این غول چینی نیز بسیار نزدیک است.

گفته می‌شود پرچم‌دار جدید شیائومی، قرار است مدت کوتاهی پس از معرفی تراشه Snapdragon 8 Gen 4 توسط شرکت کوالکام در تاریخ 21 اکتبر (30 مهر) به بازار عرضه شود. با توجه به فاصله بسیار کمی که تا عرضه این گوشی باقی مانده، هنوز اطلاعات خاصی در مورد آن در دست نداریم و حتی شایعات چندان موثقی نیز در مورد جزئیات مختلف این گوشی به دستمان نرسیده است.

خوشبختانه امروز، افشاگری به نام Yogesh Brar موفق شد مشخصات گوشی شیائومی 15 را به صورت کامل کشف و با کاربران به اشتراک بگذارد. بر طبق این اطلاعات، جدیدترین پرچم‌دار غول چینی دارای صفحه نمایشی 6.36 اینچی صاف از نوع AMOLED و با رزولوشن 1.5K خواهد بود که دقیقاً هم‌اندازه شیائومی 14 است. این افشاگر خبری در مورد حداکثر روشنایی این گوشی منتشر نکرد اما گزارشی که چندی قبل به دستمان رسید، عنوان می‌کرد که صفحه نمایش آن مدل Huaxing C9 ساخته شرکت TCL است که توان ارائه روشنایی بسیار بالا به همراه دقت زیاد در به تصویر کشیدن رنگ‌ها را دارد. پس باید انتظار روشنایی بیشتری در این مدل، نسبت به سری قبل را داشته باشیم.

مشخصات گوشی شیائومی 15

اگر به‌خاطر داشته باشید، شیائومی 14 در زیر نور مستقیم آفتاب به 1000 نیت رسیده و حداکثر روشنایی آن نیز 3000 نیت بود که هنگام پخش محتوای HDR به این مقدار می‌رسید. پرچم‌دار جدید بر طبق اعلام قبلی قرار است از تراشه Snapdragon 8 Gen 4 (ممکن است Snapdragon 8 Elite نام بگیرد) به همراه یک باتری 5500 میلی‌آمپرساعتی بهره ببرد. این باتری نسبت به رقبا، برای مثال ویوو X200 پرو مینی بسیار کم است اما در مقایسه با مدل سال گذشته شیائومی که باتری 4610 میلی‌آمپرساعتی داشت، ارتقایی واضح محسوب می‌شود. به احتمال زیاد، شیائومی برای آن از یک شارژر 90 واتی سیمی استفاده خواهد کرد و قابلیت شارژ بی‌سیم تا 50 وات را نیز برای آن فعال می‌کند.

از دیگر مشخصات گوشی شیائومی 15 می‌توان به دوربین آن اشاره کرد. بر طبق گزارش امروز، این گوشی قرار است از سه دوربین 50 مگاپیکسلی در قسمت پشتی خود استفاده کند که یکی از آنان سنسور اصلی از نوع OV50H، دیگری سنسور تله‌فوتو با زوم 3.2 برابری خواهد بود. نسخه سال گذشته، از لنز 50 مگاپیکسلی Light Fusion 900 به عنوان دوربین اصلی استفاده می‌کرد. لنز OV50H عملکردی تماشایی در نور کم داشته و قابلیت فوکوس خودکار را نیز به کمک تکنولوژی DCG با 1.2 میکرون پیکسل و فرمت اوپتیکال 1/1.3 اینچی تقدیم کاربر می‌کند تا تجربه‌ای منحصر به فرد، تماشایی و فوق‌العاده در هنگام ثبت تصاویر به دست بیاورد.

جالب است بدانید که جدیدترین نسخه رابط کاربری شیائومی، یعنی HyperOS 2.0 قرار است برای اولین بار بر روی سری شیائومی 15 قرار بگیرد. این رابط کاربری بر اساس سیستم عامل اندروید 15 گوگل طراحی شده و قرار است ویژگی‌هایی جدید ارائه داده و مشکلات نسخه‌های قبلی را به طور کامل برطرف کند. باید دید که شیائومی در چه تاریخی قصد رونمایی از جدیدترین سری پرچم‌دارش را دارد و آیا جزئیات منتشر شده امروز، صحیح خواهد بود یا شایعه‌ای بیش نیست.