یک منبع خبری می‌گوید شیائومی 15 با صفحه‌نمایش کوچک‌تر و تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 به‌همراه ماژول دوربین حیرت‌انگیز وارد بازار جهانی می‌شود.

براساس آخرین افشاگری‌ها، شیائومی 15 اواخر سال 2024 عرضه خواهد شد که به‌دلیل قدرت پردازشی و بهبود سخت‌افزای سیستم دوربین می‌تواند مورد توجه کاربران قرار بگیرد. به‌عبارتی‌دقیق‌تر، یک افشاگر چینی می‌گوید ماژول دوربین درمقایسه‌با نسل فعلی بزرگ‌تر می‌شود و برای پشتیبانی از بهترین قابلیت‌ها از پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 4 استفاده می‌کند! اکنون، شایعات تازه‌ترین درخصوص شیائومی 15 منتشرشده که نشان می‌دهد شیائومی برنامه‌های گسترده‌ای برای پرچمدارش دارد.

افشاگر سرشناس چینی، Digital Chat Station، شیائومی 15 به‌عنوان پرچمدار جدید این کمپانی، نوید تحولی بزرگ در دنیای گوشی‌های هوشمند را می‌دهد؛ درواقع، این سری، اولین گوشی‌های اندرویدی خواهند بود که به تراشه قدرت‌مند اسنپدراگون 8 نسل 4 مجهز می‌شود که سرعت و کارایی چشمگیری را ارائه می‌دهد؛ همچنین، قابلیت‌های هوش مصنوعی را نیز ارتقا داده و تجربه‌ای بی‌نظیر از عملکرد را به‌ارمغان می‌آورد.

افشای مشخصات فنی شیائومی 15

صفحه نمایش شیائومی 15 با رزولوشن 1.5K و طراحی تخت معرفی خواهد شد و درمقایسه‌با نسل پیشین کمی کوچک‌تر و جذاب‌تر خواهد شد. با نگاهی به الگوهای قبلی شیائومی، معمولا با حفظ صفحه‌نمایش QHD+ برای مدل‌های Pro و اتکا به رزولوشن صفحه‌نمایش FHD+ برای نسخه استاندارد، بین مدل‌های استاندارد و پریمیوم فاصله ایجاد می‌کند.

شیائومی 15 از یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی بهره‌مند خواهد شد که جهشی قابل‌توجه نسبت‌به دوربین شیائومی 14 دارد. یکی دیگر از موارد قابل‌توجه مربوط به دریچه دیافراگم دوربین اصلی است که قبلا توجه زیادی را جلب کرده بود. از‌آنجایی‌که انعطاف‌پذیری به فضای بیشتری نسبت‌به دیافراگم ثابت نیاز دارد، به‌نظر می‌رسد چینی‌ها گزینه تنظیم دیافراگم به‌سطح دلخواه کنار می‌گذارد.

طبق سنت همیشگی، شیائومی ابتدا این پرچمدار را در ماه اکتبر در چین عرضه کرده و سپس سال آینده، در نمایشگاه سالانه MWC به بازار جهانی معرفی خواهد کرد؛ بنابراین، علاقه‌مندان جهانی باید کمی بیشتر برای تجربه این شاهکار فناوری صبر کنند.

باتوجه‌به اینکه سری آینده Xiaomi 15 به‌طور مستقیم با Galaxy S25 مقایسه می‌شود، بسیاری از علاقه‌مندان به فناوری پیشنهاد می‌کنند که Xiaomi 15 با مصرف انرژی کارآمد و قابلیت‌های پردازشی پیشرفته محبوب‌تر و پرفروش‌تر خواهد بود.