لحظاتی قبل، کمپانی شیائومی با برگزاری مراسمی از گوشی هوشمند پرچمدار شیائومی ۱۴ تی پرو با تراشه دایمنسیتی +9300 و 16 گیگابایت حافظه رم معرفی شد.

دقایقی قبل حین برگزاری مراسم معرفی گوشی‌های شیائومی، این کمپانی از شیائومی ۱۴ تی پرو با 16 گیگابایت حافظه رم و یک ترابایت حافظه داخلی رونمایی کرد. گوشی یادشده به‌عنوان جانشینی برای شیائومی 13T پرو معرفی شد که سال گذشته وارد بازار شد و لقب بهترین گوشی‌ گیمینگ با کانفیگ بسیار بالا را یدک می‌کشید. در ادامه به‌جزئیات بیشتری از مشخصات سخت‌افزاری و زبان طراحی قاتل پرچمدار شیائومی می‌پردازیم.

براساس توضیحاتی که در مراسم معرفی شاهد آن بودیم، صفحه‌نمایش شیائومی 14 تی پرو با پانچ هول مرکزی ارائه می‌شود. حاشیه‌های دستگاه بسیار باریک بوده و عملا تجربه‌ای تمام صفحه‌ دراختیار کاربران قرار می‌دهد؛ همچنین فریم دستگاه میزبان دکمه ولوم و پاور خواهد بود که با حسگر اثر انگشت ادغام شده است. پنل پشت گوشی از جنس شیشه خواهد بود و ماژول سه‌گانه دوربین سمت چپ بالای پنل قرار می‌گیرد. همچنین دستگاه از گواهی استاندارد IP68 پشتیبانی می‌کند که دربرابر آب و گرد‌وغبار مقاوت بسیار بالایی دارد.

در مراسم معرفی، شیائومی اعلام کرد که نسخه 14T پرو در سه رنگ مشکی، آبی و خاسکتری دردسترس کاربران قرار می‌گیرد. تنوع رنگ‌ها به کاربران امکان انتخاب بیشتری را برای تطبیق گوشی با سلیقه‌ شخصی‌شان می‌دهد. البته، باید خاطرنشان کنیم، طراحی و طیف‌رنگی به‌کاررفته در گوشی‌های چینی اصولا باب‌میل کاربران ایرانی نیست، اما به‌دلیل قیمت رقابتی از طرفداران خاصی برخوردار هستند.

معرفی شیائومی ۱۴ تی پرو

شیائومی 14T پرو از پنل 6.67 اینچی با وضوح تصویر 1220×2712، نرخ به‌روزسانی 144 هرتزی، طیف رنگی DCI-P3، سطح روشنایی خودکار 4000 نیتی بهره می‌برد که آن‌را به یکی از بهترین گوشی‌های هوشمند با نمایشگری بسیار قدرت‌مند تبدیل می‌شود. همچنین مدیرعامل شیائومی، لی جون، تایید کرد صفحه‌نمایش دستگاه از تراشه «PixelWorks» برخوردار است که به بهبود تجربه کاربری کمک شایانی می‌کند.

دربخش سیستم دوربین، سخنگوی شیائومی اعلام کرد ماژول سه‌گانه با همکاری کمپانی Leica ساخته‌شده که شامل سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی سونی Light Fusion 900 با لرزش‌گیر اپتیکال، سنسور 12 مگاپیکسلی اولتراواید با دیافراگم f/2.2 و تله‌فوتو 50 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 می‌شود که می‌‌‌تواند عکس‌های نسبتا مناسبی در شرایط نوری مطلوب بگیرد. همچنین دربخش فیلم‌برداری، سنسوری اصلی می‌تواند 8K با سرعت 24/30 فریم‌برثانیه، 4K با سرعت 60 فریم‌برثانیه فیلمبرداری کند.

دوربین سلفی شیائومی 14T پرو نیز از سنسور 32 مگاپیکسلی با لرزش‌گیر اپتیکال و دیافراگم f/2.0 همراه می‌شود که می‌تواند با کیفیت 1080p تا حداکثر 30 فریم‌برثانیه فیلمبرداری کند؛ همچنین از استاندارد HDR پشتیبانی می‌کند که برای یک دوربین سلفی بسیار مناسب خواهد بود.

برای عملکرد بالا و سریع گوشی، کمپانی شیائومی از تراشه هشت هسته‌ای +MediaTek Dimensity 9300 استفاده کرده که شامل یک هسته Cortex-X4 با فرکانس 3.25 گیگاهرتزی، سه هسته Cortex-X4 با فرکانس 2.85 گیگاهرتزی و چهار هسته 2.0 گیگاهرتزی Cortex-A720 می‌شود. هسته‌ بزرگ تراشه می‌تواند تا 30 درصد عملکرد دستگاه را افزایش دهد و سایر هسته‌ها می‌توانند تا 25 درصد به بهره‌وری انرژی در گوشی کمک کنند.

شیائومی 14T پرو برای عملکرد یکپارچه با حداقل 12 گیگابایت حافظه رم و حداقل 256 گیگابایت حافظه داخلی همراه می‌شود. البته بالاترین کانفیگ نیز 16 گیگابایت حافظه رم و یک ترابایت حافظه داخلی خواهد بود؛ همچنین سازنده از پردازنده گرافیگی Immortalis-G720 MC12 استفاده کرد که برای اجرای بازی‌های موبایلی و برنامه‌های گرافیکی عملکرد چشم‌گیرتری درمقایسه‌با نسل گذشته دارد.

معرفی شیائومی ۱۴ تی پرو

شیائومی 14 تی پرو مجموعه‌ای از ویژگی‌های هوش مصنوعی را به کاربران ارائه می‌دهد که به‌‌همراه برادر کوچک‌ترش به‌عنوان ‌اولین دستگاه‌های اندرویدی هستند که پس‌از مدل‌های پیکسل از قابلیت‌های مولد Gemini 1.0 پشتیبانی می‌کنند. ویژگی‌ها شامل Circle to Search گوگل، AI Film برای ویرایش هوشمندتر ویدئو، AI Interpreter، AI Notes، AI Recorder و AI Subtitles (احتمالا Live Caption با نام جدید) می‌شود. به‌خصوص AI Notes و AI Recorder، ترجمه همزمان، شناسایی گوینده و خلاصه‌‌سازی را ارائه می‌دهند؛ شیائومی تایید کرده که Circle to Search در تاریخ 6 اکتبر راه‌اندازی خواهد شد.

به‌نقل از مدیرعامل شیائومی، لی جون، شیائومی 14T پرو توانسته به امتیاز 2.382.470 در بنچمارک AnTuTu 10 برسد که عملکردی خیره‌کننده را نشان می‌دهد. همچنین امتیاز یادشده بیان‌گر عملکرد بهتر شیائومی 14T Pro نسبت‌به پرچمداران اصلی سامسونگ است که از تراشه کوالکام اسنپدراگون ۸ نسل 3 استفاده می‌کند. برهمین‌اساس، می‌توان دریافت که کمپانی مدیاتک توانسته فاصله‌اش در صنعت نیمه‌رسانا و ساخت تراشه‌های موبایلی با همتای آمریکایی‌‌اش کوالکام کم کند.

گوشی هوشمند شیائومی 14T پرو برای تامین انرژی به‌باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی مجهز می‌شود که با پشتیبانی از شارژ سیمی فوق سریع 120 واتی و شارژ بی‌سیم سریع 50 واتی می‌تواند ظرف مدت‌زمان کمتر از 30 دقیقه شارژ دستگاه را از صفر به صد برساند.

شیائومی تایید کرد که دستگاه به‌صورت پیش‌فرض با اندروید 14 و رابط کاربری HyperOS وارد بازار می‌شود. علاوه‌براین، شیائومی متعهد شد تا چهار به‌روزسانی سیستم‌عامل و پنج به‌روزرسانی امنیتی را برای این گوشی پشتیبانی کند که نشان‌دهنده‌ تعهد این کمپانی به ارائه پشتیبانی طولانی‌مدت برای کاربران است.

قیمت نسخه پایه با ۱۲ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی حدود ۳۶۰ دلار و قیمت نسخه ۲۴ گیگابایت حافظه رم و یک ترابایت حافظه داخلی به ۵۵۰ دلار می‌رسد. بنابراین می‌توان گفت کاربران با پرداخت هزینه یک گوشی نسبتا میا‌ن‌رده دستگاه پرچمدار قدرتمندی دریافت می‌کنند که بهترین عملکرد را خواهد داشت و شیائومی ادعا می‌کند حداقل تا چهار سال افت عملکردی در شیائومی 14T Pro مشاهده نخواهد شد.

معرفی شیائومی ۱۴ تی پرو