براساس اطلاعات پایگاه داده IMEI، گوشی شیائومی ۱۴ اولترا با تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ و حافظه داخلی یک ترابایتی معرفی می‌شود.

حدود دو ماه پیش، گوشی هوشمند شیائومی ۱۳ اولترا با سیستم دوربین چهارگانه قدرت‌مند وارد بازار شد و توانست در مدت‌زمان بسیاری کوتاهی توجه بسیار از کاربران حرفه‌ای را به‌خودش جلب کند؛ این گوشی پرچمدار از سخت‌افزار بسیاری قدرت‌مندی بهره می‌برد که هم‌رده گلکسی اس ۲۳ اولترا و آیفون ۱۴ پرو مکس قرار می‌گیرد. با اینکه زمان زیادی از حضور شیائومی ۱۳ اولترا در بازار نمی‌گذرد، به‌نظر می‌رسد کمپانی سازنده قصد دارد نسل آینده این سری را در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۴ معرفی کند.

پایگاه داده شناسه جهانی تجهیزات سیار (IMEI) اخیرا دو نسخه از شیائومی ۱۴ اولترا را با شماره‌ مدل‌های 24030PN60C و 24030PN60G فهرست کرده که نشان‌دهنده عرضه داخلی و جهانی خواهد بود. نکته قابل‌توجه در این خبر، عدد «۲۴۰۳» است که به‌باور بسیاری از کارشناسان تاریخ معرفی دستگاه در اسنفد ماه سال جاری برابر با مارس ۲۰۲۴ را مشخص می‌کند.

شیائومی سری 14 در IMEI

سیاست‌های شیائومی برای نسل جدید با سال قبل تفاوتی نخواهد داشت و سری شیائومی ۱۴ در سه نسخه استاندارد، پرو و اولترا دردسترس کاربران قرار می‌گیرد.درحال‌حاضر، شیائومی ۱۴ پایه و پرو در پایگاه داده IMEI با شماره مدل‌های 23127PN0CC/23127PN0CG و 23116PN5BC/23116PN5BG که اطلاعات هر دستگاه برای عرضه داخلی و جهانی را افشا می‌کند؛ انتظار می‌رود مدل‌های یادشده در آبان‌ماه یا آذرماه سال‌ جاری معرفی شوند.

طبق آخرین گزارش‌ها، شیائومی ۱۴ اولترا از تراشه پرچمدار کوالکام اسنپدراگون ۸ نسل بهره می‌برد و نام دستگاه با کد «آرورا» در دیتابیس‌های MIUI قابل مشاهده است. اکنون اطلاعات درستی از این گوشی نسل جدید دردست نیست، اما شایعات تایید می‌کنند از طراحی بهتر و مشخصات سخت‌افزاری بسیار بهتر و قدرت‌مندتر از نسل فعلی برخوردار می‌شود.

نسل فعلی یعنی شیائومی ۱۳ اولترا از صفحه‌نمایش ۶.۷۳ اینچی LTPO امولد با رزولوشن ۱۴۴۰×۲۵۶۰ پیکسل، نرخ به‌روزرسانی ۱۲۰ هرتزی و محافظ گوریلا گلس ویکتوس استفاده می‌کند. این گوشی از به‌روزرترین تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ بهره می‌برد که با ۱۶ گیگابایت حافظه رم و یک ترابایت حافظه داخلی عرضه می‌شود. سیستم دوربین شامل یک ماژول چهارگانه است که هریک از این سنسورها ۵۰ مگاپیکسلی هستند. علاوه‌براین، دستگاه برای تامین انرژی به باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی مجهز خواهد شد و از شارژ سریع سیمی ۹۰ و شارژ بی‌سیم سریع ۵۰واتی پشتیباتی می‌کند. انتظار می‌رود قابلیت‌های یادشده در شیائومی ۱۴ اولترا تقویت شده و ویژگی‌های بیشتری به آن اضافه شود.

اخبار مرتبط:‌ شیائومی ۱۴ با تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ معرفی می‌شود