گوشی شیائومی ۱۴ اولترا از چند قابلیت مانند پشتیبانی از ارتباطات ماهواره‌ای و حسگر اثر انگشت اولترا سونیک زیر نمایشگر بهره می‌برد که آن را به یک پرچمدار خاص تبدیل می‌کند.

شرکت شیائومی، چهارم آبان ماه در یک رویداد بزرگ از پرچمداران جدید خود یعنی شیائومی ۱۴ و شیائومی ۱۴ پرو پرده‌برداری کرد. دو گوشی سری ۱۴ موفقیت زیادی در بازار چین کسب کردند و اولین دستگاه‌هایی بودند که از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ بهره می‌بردند. اگرچه این دو دستگاه در رده پرچمداران قرار می‌گیرند، اما بهترین و گران‌ترین پرچمدار ابرشرکت چینی، شیائومی ۱۴ اولترا نام دارد که هنوز معرفی نشده است. اکنون گزارش جدیدی منتشر شده که دو قابلیت خاص شیائومی ۱۴ اولترا را نشان می‌دهد.

یک افشاگر چینی در شبکه اجتماعی ویبو گزارشی از برخی قابلیت‌های خاص شیائومی ۱۴ اولترا منتشر کرده است. در ترجمه پست چینی این افشاگر آمده است: «شیائومی ۱۴ اولترا از ارتباطات ماهواره‌ای، حسگر اثر انگشت اولترا سونیک و قابلیت‌های ماکرو و تله‌فوتو بهره می‌برد. همچنین شیائومی از یک روش جدید برای بهبود عملکرد و هماهنگی سنسورها استفاده کرده است». به‌نظر می‌رسد منظور از «قابلیت‌های ماکرو و تله‌فوتو»، تعبیه لنز‌های آن باشد.

شیائومی ۱۴ اولترا. ارتباطات ماهواره‌ای و حسگر اثر انگشت

پیش از این شایعاتی مبنی‌بر تعبیه ماژول دوربین چهارگانه شامل سنسورهای ۵۰ مگاپیکسلی با دیافراگم متغیر از f/1.6 تا f/4.0 شنیده می‌شد. همچنین ساعاتی قبل شرکت سونی از سنسور جدید یک اینچی LTY900 رونمایی کرد که از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بوده و در محیط‌های کم‌نور عملکرد کم‌نظیری دارد. گفته شده این سنسور در یکی از دوربین‌های شیائومی ۱۴ اولترا استفاده می‌شود. همچنین گفته می‌شود حسگر اثر انگشت اولترا سونیک زیر نمایشگر همان نسخه‌ای است که شرکت Goodix طراحی کرده است.

شیائومی ۱۴ اولترا از باتری ۵۱۸۰ میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ فوق سریع سیمی ۹۰ واتی و شارژ بی‌سیم ۵۰ واتی پشتیبانی می‌کند که در مدت بسیار کوتاه، دستگاه را شارژ می‌کند. انتظار می‌رود شیائومی فروردین ماه از این پرچمدار رونمایی کند که بتواند بهتر با رقبای خود در بازار داخلی چین، یعنی سری هواوی P70 و ویوو X100 اولترا رقابت کند.

اخبار مرتبط: