تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 که پرچمدار این شرکت محسوب می‌شود، چند ماه قبل رونمایی شد و شرکت‌ها از آن برای بهبود عملکرد دستگاه‌های خود استفاده کردند. اما حالا شایعات سری شیائومی 14 منتشر شده که نشان می‌دهد این شرکت در حال طراحی دستگاه‌های آینده خود با تراشه بعدی کوالکام است.

تعداد اخبار منتشر شده در مورد تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 هرروز در حال گسترش است و شرکت‌ها در حال برنامه ریزی برای استفاده از آن هستند. شایعات جدید نشان می‌دهد که این تراشه و سری شیائومی 14 ممکن است زودتر از زمان مورد انتظار معرفی شوند. تراشه بعدی کوالکام قرار است برپایه معماری 4 نانومتری ساخته شود که ممکن است کمی ناامید کننده به نظر برسد.

مدت‌هاست که ساخت تراشه اسنپدراگون از سامسونگ به شرکت TSMC منتقل شده و این جابجایی، مشکلات گرمای این تراشه را از بین برده است. حالا با تشکر از شایعات سری شیائومی 14 می‌توانیم ببینیم که پرچمدار بعدی کوالکام به همراه دستگاه‌های جدید شیائومی قرار است در چه زمانی وارد بازار شوند.

یکی از سایت‌ها اعلام کرده که کوالکام در حال برنامه ریزی برای معرفی تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 در ماه اکتبر است. این موضوع شایعات قبلی را در مورد رونمایی زودهنگام این تراشه تایید می‌کند. اسنپدراگون 8 نسل 2 سال گذشته در ماه نوامبر رونمایی شد و علت جلو افتادن رونمایی تراشه بعدی هنوز مشخص نیست. اما از همین الان می‌توانیم دستگاه‌هایی را ببینیم که قصد دارند از این تراشه استفاده کنند.

یکی از این دستگاه‌ها قطعا سری شیائومی 14 خواهند بود. سری شیائومی 13 امسال در ماه دسامبر رونمایی شدند و اتفاقاتی باعث به تعویق افتادن این رویداد شد. حالا شایعات سری شیائومی 14 نشان می‌دهند که این دستگاه ممکن است امسال در ماه نوامبر در چین معرفی شوند. برخی از منابع هم اعلام کردند که این اتفاق احتمالا به دلیل استقبال کم کاربران از سری شیائومی 13 بوده است.

مواردی که بالاتر ذکر شد همگی شایعاتی هستند که توسط منابع مختلفی منتشر شده‌اند. صحت این اخبار هنوز مشخص نیست و برای انتشار جزئیات بیشتر، باید کمی صبر کنیم.

اخبار مرتبط: پرچمدار‌های جدید شیائومی با درگاه USB 3.2 عرضه می‌شوند