شرکت شیائومی در شبکه اجتماعی چینی وایبو اعلام کرد که در تاریخ پنج‌شنبه ۴ آبان ماه رویداد رونمایی از سری شیائومی ۱۴ برگزار می‌شود.

پیش از این شایعات متعددی درباره تاریخ رویداد معرفی سری شیائومی ۱۴ شنیده می‌شد. برخی اخبار نشان‌دهنده برگزاری این مراسم در روز ۵ آبان ماه بودند و برخی دیگر به ۲ آبان ماه اشاره داشتند، اما امروز مشخص شد که این رویداد ۴ آبان ماه برای چین رخ می‌دهد و احتمالا رویداد دیگری برای سایر کشورها روز بعد یعنی ۵ آبان ماه برگزار خواهد شد. درکنار گوشی‌های پرچمدار، ساعت هوشمند شیائومی واچ اس ۳ رونمایی می‌شود و احتمالا به سیستم‌عامل جدید HyperOS برپایه اندروید که به‌تازگی معرفی شده هم اشاره خواهد شد. این سیستم‌عامل قرار است جایگزین رابط کاربری اختصاصی شیائومی یعنی MIUI شود.

Xiaomi 14 Pro

علاوه‌بر پست شیائومی در شبکه اجتماعی چینی وایبو، پیش‌تر بخشی از مشخصات شیائومی ۱۴ و ۱۴ پرو منتشر شده بود. براساس اطلاعات این ۲ دستگاه در پایگاه داده گیک‌بنچ، احتمالا قرار است با قدرتمندترین دستگاه‌های شیائومی روبه‌رو شویم. هر ۲ نسخه شیائومی ۱۴ و ۱۴ پرو از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ و درکنار آن حافظه رم ۱۶ گیگابایتی بهره می‌برند. برای درک قدرت این تراشه بد نیست بدانید شیائومی ۱۴ و ۱۴ پرو ۲۰ درصد سریع‌تر از شیائومی ۱۳ هستند.

علاوه‌بر اطلاعاتی که از گیک‌بنچ به‌دست آمده، مشخصات مرتبط با باتری شیائومی ۱۴ پرو هم پیش از این فاش شده بود. براین اساس، پرچمدار چینی از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع ۱۲۰ واتی و شارژ بی‌سیم ۵۰ واتی بهره می‌برد. همچنین براساس شایعات قبلی، شیائومی ۱۴ از نمایشگر ۶.۴۴ اینچی امولد با نرخ تازه‌سازی تصویر ۱۴۴ هرتزی و شیائومی ۱۴ پرو از نمایشگر ۶.۶۷ اینچی امولد با نرخ تازه‌سازی تصویر ۱۴۴ هرتزی بهره می‌برد.

اگرچه تاکنون شایعاتی درباره قیمت ۲ دستگاه منتشر نشده، با توجه به سیستم‌عامل و تراشه جدید احتمالا قیمت آنها اندکی بیشتر از نسخه‌های نسل قبلی باشد.

اخبار مرتبط: