شیائومی ۱۴ SE قرار است خرداد ماه با قیمت کمتر از ۶۰۰ دلار معرفی شود که درحقیقت همان شیائومی Civi 4 Pro است که با تغییر نام تجاری راهی بازار می‌شود.

ماه گذشته شرکت شیائومی از گوشی Civi 4 Pro رونمایی کرد. این دستگاه به‌عنوان یک پرچمدار اقتصادی با پردازنده جدید اسنپدراگون 8s نسل ۳ راهی بازار چین شد و توانست نگاه‌های زیادی را به خود جلب کند. اگرچه نسخه‌های معدودی از این گوشی در بازار ایران موجود شد، خبری از عرضه جهانی و گسترده شیائومی Civi 4 نیست. اکنون گزارش جدیدی منتشر شده که نشان می‌دهد این دستگاه با تغییر نام تجاری به شیائومی ۱۴ SE در بازار هند و احتمالا بازار جهانی عرضه می‌شود.

Xiaomi 14 SE مشخصات

یک افشاگر به‌نام آبیشک یاداو (Abhishek Yadav) در پلتفرم ایکس اعلام کرد که گوشی شیائومی ۱۴ SE قرار است ژوئن ۲۰۲۴ مصادف‌با خرداد ۱۴۰۳ معرفی شود. شیائومی ۱۴ SE احتمالا همان شیائومی Civi 4 Pro است که با اخیرا اسنپدراگون 8s نسل ۳ راهی بازار شد و قیمت آن هم در بازار هند زیر ۵۰ هزار روپیه معادل ۵۸۹ دلار است. البته معمولا گوشی‌ها در بازار هند قیمت پایین‌تری داشته و به‌این ترتیب احتمال عرضه این دستگاه در بازار جهانی با قیمتی بالاتر از ۶۰۰ دلار وجود دارد.

البته پیش از این گزارشی مبنی‌بر عرضه شیائومی Civi 4 Pro با نام شیائومی ۱۴ Civi در بازار هند منتشر شده بود، بنابراین ممکن است شیائومی ۱۴ SE یک دستگاه کاملا جدید باشد. به‌این‌ترتیب باید منتظر درز اطلاعات و گزارش‌های بیشتر باشیم. برای درک بهتر شیائومی ۱۴ SE، نگاهی به مشخصات فنی شیائومی Civi 4 Pro می‌اندازیم. این دستگاه به نمایشگر ۶.۵۵ اینچی خمیده AMOLED با رزولوشن 1.5K، نرخ به‌روزرسانی تصویر ۱۲۰ هرتزی و روشنایی ۳۰۰۰ نیتی مجهز شده و از دوربین‌های سلفی دوگانه ۳۲، اصلی ۵۰، اولترا واید ۱۲ و تله‌فوتو ۵۰ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۲ برابری بهره می‌برد. درکنار تراشه اسنپدراگون 8s، حافظه رم LPDDR5x، حافظه داخلی UFS 4.0 و باتری ۴۷۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع ۶۷ واتی قرار دارد.

اخبار مرتبط: