یک افشاگر نام‌آشنای دنیای فناوری، طراحی شماتیک سری شیائومی ۱۴ را در وب‌سایت محلی وایبو به‌اشتراک گذاشت.

هرساله کمپانی چینی شیائومی از گوشی‌های پرچمدار فوق‌العاده‌ای رونمایی می‌کند که با استقبال بی‌نظیر علاقه‌مندان و طرفداران خاص این برند مواجه می‌شود. کمتر از یک ماه پیش سازنده چینی شیائومی ۱۳ اولترا را با سیستم دوربین غیرقابل‌تصوری روانه بازار کرد که می‌تواند عملکردی درحد دوربین‌های عکاسی حرفه‌ای داشته باشد. اکنون پس از عرضه این گوشی، با افشاگری‌ها و شایعات زیادی درباره جانشین این سری یعنی شیائومی ۱۴ روبه‌رو خواهیم شد؛ امروز طراحی شماتیک شیائومی ۱۴ افشا شد که نگاه اجمالی از طراحی نسل آینده پرچمدار این کمپانی به کاربران می‌دهد.

این طراحی توسط افشاگر نام‌آشنای حوزه فناوری یعنی «دیجیتال‌چت‌استیشن» در پلتفرم میکروبلاگینگ وایبو به‌اشتراک گذاشته شد که بازخورد خوبی از سوی خبرگزاری‌ها و کاربران فضای مجازی مواجه شده است. اما یادآوری می‌شود که این تنها کانسپتی از گوشی پرچمدار شیائومی ۱۴ محسوب می‌شود و احتمال دارد طراحی نهایی با این شماتیک تفاوت‌های زیادی داشته باشد.

شماتیک شیائومی ۱۴

حال اگر به طراحی شماتیک شیائومی ۱۴ دقیق شویم می‌توانیم صفحه‌نمایشی تخت با حاشیه‌های بسیار باریک و پانچ‌هول مرکزی را ببینیم که با ظرافتی بسیار بالا درون نمایشگر قرار می‌گیرد. پنل پشت دستگاه نشان می‌دهد که مانند نسل فعلی، یک ماژول دوربین مربعی شکل خواهیم داشت که از سنسور‌ها، حسگر و فلش ال‌ای‌دی میزبانی می‌کند؛ البته اندازه سنسور‌ اصلی و تله‌فوتو کمی بزرگ‌تر به‌نظر می‌رسد. همچنین حاشیه‌های دور صفحه‌نمایش بسیار باریک می‌شوند که نوید تجربه تمام‌صفحه را به کاربران می‌دهد.

این شماتیک جزئیات بیشتری از طراحی شیائومی ۱۴ را دراختیار ما قرار نمی‌دهد؛ اما گزارش‌های اخیر نشان می‌دهند که گوشی مورد بحث از باتری ۴۸۶۰ میلی‌آمپر ساعتی بهره‌مند می‌شود که با شارژ سریع سیمی ۹۰ واتی و شارژ سریع بی‌سیم ۵۰ میلی‌آمپر ساعتی پشتیبانی می‌شود. علاوه‌براین، احتمالا شیائومی ۱۴ آینده از تراشه کوالکام اسنپدراگون ۸ نسل ۳ قدرت بگیرد که پاسخ‌گوی پردازش‌های سنگین و بازی‌های گرافیکی مانند گنشین ایمپکت خواهد بود.

اخبار مرتبط: سری شیائومی ۱۴ با باتری بزرگ‌تر عرضه می‌شوند